Avatar billede SteffenFKI Nybegynder
01. november 2010 - 09:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning C5 ver. 2.10 32/64 bit Windows 7

Vi har installeret ny server (64-bit) og har flyttet C5 ver. 2.10 til denne. Vi har både XP-clienter og Windows 7 clienter koblet til serveren. Vi har 3 matrixprintere (OKI 380) som vi udskriver til via nettet. Mit problem er at XP maskinerne kan skrive uden problemer, men det kan 7-maskinerne ikke. Jeg får fejlmeddelsen "Printerfejl ved skrivning" og kan så vælge at gentage eller afbryde. Ved udskrift til Windows standardprinter fra C5 er der ingen problemer, heller ikke hvis jeg sætter en af OKI printerne til at være standardprinter. På den gamle server (32-bit) var der ingen problemer med at udskrive fra Windows 7-maskinerne, selv om disse er med 64-bit styresystemer, så problemet må være internt i C5.
Er der nogen som ved hvad der sker i C5 når der skrives ud til en printer, og kan forklare hvorfor der kan skrives fra maskiner med XP styresystem, men ikke fra Windows 7? Eller endnu bedre, kan nogen hjælpe med en løsning på problemet?
PS. Glem alt om at foreslå opdatering af programmet, for det er ikke her problemet ligger.
Avatar billede SteffenFKI Nybegynder
01. november 2010 - 11:20 #1
LIge en tilføjelse - jeg har forsøgt at oprette en ny brugerprinter, men uanset hvilken C5 printer jeg vælger, får jeg fejlmeddelse om at dette ikke er en grafisk printer (GUI).
Hvad sker der her?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
14. november 2010 - 13:14 #2
For at undgå det lokale printsystem i Win7 ville jeg nok koble en LPT port på de sharede printere:

NET USE LPT3: \\server\PrinterShare (i login script el. lign.)

I C5 kan du så oprette en brugerprinter der udskriver til:
Output enhed: LPT
Nummer: 3

Find en C5 printer der passer til dine printere (ikke GUI)!

Jeg ved ikke hvor gode de inter OKI drivere er! Jeg har i sin tid selv opsat en OKI driver, så jeg har ikke brugt de interne!

//Tommy
Avatar billede SteffenFKI Nybegynder
15. november 2010 - 08:28 #3
Tak for svaret. Problemet er løst ved at vi har anvendt en maskine på netværket, som kører Windows XP til printserver.