Avatar billede slupremand Juniormester
01. november 2010 - 13:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst access point fra kablet netværk.

Hej

Manghler et forslag til hvordan jeg vil kunne sætte et WLAN AP op i "forlængelse" af et eksisterende kablet netværk?

Jeg har et LAN udtag i væggen og vil gerne køre dette i et AP, og kunne godt tænke mig et forslag til dette?

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2010 - 14:22 #1
Det er i virkeligheder rigtig let. Du køber et AP g sætter det i stikket, herefter vil resten stort set gå af sig selv.

IP addresser uddeles via DHCP. Du kan vælge at lade dit AP håndterer dette for den trådløse del af nettet eller du kan vælge at lade den DHCP server (sikkert din ISP) der fungerer på dit kablede netværk uddele også på den trådløse del

Hvordan det præcist gøres afhænger af hvilket A*P du køber, men mit råd er at købe et og gå igang, det kører normalt helt problem frit
Avatar billede slupremand Juniormester
01. november 2010 - 14:28 #2
Mange tak!

har du nogen anbefalinger til hvad man skal købe for ikke at få købt for billigt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2010 - 14:34 #3
Det betyder for den almindelige bruger heller ikke det store. Vælg et af de anerkendte mærker, f.eks. Linksys, Zyxel, D-Link osv.

De er alle meget brugervendlige at sætte op.

Det vigtige er at du tuner sikkerheden. Som minimum gør følgende

Ændre default navn (SSID) og passwords (Meget vigtig)
Slå SSID broadcast fra
Anvend WPA2 kryptering og brug et ordentligt ord som key (ikke et ord der kan gættes og ikke et ord der kan slåes op i en ordbog)
Avatar billede Daniel_G Nybegynder
02. november 2010 - 10:34 #4
"Slå SSID broadcast fra" Giver en kun en falsk sikkerhed.
Avatar billede misand Nybegynder
08. november 2010 - 08:28 #5
Og den billigste løsning er, hvis du har en gammel router. Saå kan du sætte den op som et WAP, med sikkerhed og det hele.
Avatar billede misand Nybegynder
08. november 2010 - 08:29 #6