Avatar billede groenaert Novice
02. november 2010 - 16:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2010 Fejl... En udfordring??

Jeg har for 14 dage siden, lavet en opgradering fra vores gamle Windows 2000 server med Exchange 2003 til en ny Windows 2008 R2 med Exchange 2010. Migreringen forløb glat og uden fejl og alt har fungeret fint til i går.
Når jeg forsøger at connecte til Exchange via Exchange Shell får jeg denne fejl: http://www.fhn.dk/errors/error-01.png

Inde i IIS under default website ser det således ud:
http://www.fhn.dk/errors/iis-01.png - altså der mangler en hel del af de virtuelle mapper/apps til Exchange
Jeg er nået dertil, at jeg for at kunne genskabe de virtuelle mapper/apps til Exchange skal have PowerShell op og kører. Problemet er at jeg ikke kan få adgang da den laver denne fejl under IIS, når jeg vil se hvilke moduler der er registreret:
http://www.fhn.dk/errors/iis-02.png

Hvordan dette er sket og hvad jeg kan gøre for at få det til at fungerer er det store spørgsmål. Desværrer har jeg ikke mulighed for at gendanne ud fra en backup, da der har været problemer med en ustabil internet forbindelse og det er først blevet løst i dag. Så vores remotebackup har ikke kørt siden vi har taget den nye server i drift. Hvad gør jeg??
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. november 2010 - 17:18 #1
Prøv at kigge denne tråd igennem, der er flere forslag til hvordan du løser IIS problemet.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchange2010/thread/44b7f47c-7466-4ae1-acd6-b59fb58dcfcc

Når det er løst, burde din management shell fungere igen, så du kan gendanne dine virtual folders i IIS'en.
Avatar billede groenaert Novice
05. november 2010 - 09:11 #2
Hej Spotgun.
Desværrer førte dit link ikke til den direkte løsning og alligevel... I en af trådene skrives der hvor den virkelige fejl skal findes, i et afsnit hvor det bliver understreget. Dette fik mig til at nærlæse PowerShells eventlog nærmere. Her skal man bemærke fejlen: WSMan reported an error with error code: -2144108270 En søgning gav denne tråd: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchange2010/thread/4d396628-3867-4c95-9541-e0eb021e0135/ - hvorløsningen i mit tilfælde var:
1. make sure IIS WinRM extension is installed
2. open powershell and run command : WinRM Quickconfig
3. Open IIS go to Powershell virtual directory and check that SSL in disabled and authentification is set only to Anonymous
4. Open Windows powershell modules
5. run Remove-PowershellVirtualDirectory command
6. run New-PowershellVirtuallirectory command
7. IISreset
og så kørte virkede Exchange shell igen.

Nu skal jeg have genskabt alle de virtuelle mapper til Exchange. Jeg tænkte om du, eller en anden evt. har en opskrift på dette?

Men uanset hvad, så vil jeg gerne give dig point, så læg et svar og point er dine.
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. november 2010 - 09:52 #3