Avatar billede smvmarketing Nybegynder
02. november 2010 - 21:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen i Windows 7

Jeg har nu i ca to måneder kørt med en spritny HP computer med Windows 7, hvor der kun tidligere på ét tidspunkt har været problemer med stabiliteten; computeren har én gang frosset ved alm. brug, hvor jeg var nødt til at give den en koldstart for at komme videre. Det er dog mindst 14 dage siden nu.

I dag begyndte computeren imidlertid pludselig at vise blå skærm og genstarte sig straks efter. Problemet kan opstå med få minutters mellemrum, mens computerne også sagtens kan stå i adskillige timer, før problemet kommer.

Fejlrapporten, jeg får efter genstarten beskriver som følger:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7600.2.0.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    d1
  BCP1:    0000000000000008
  BCP2:    0000000000000002
  BCP3:    0000000000000000
  BCP4:    FFFFF8800182558D
  OS Version:    6_1_7600
  Service Pack:    0_0
  Product:    768_1

Nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være eller hvordan, det kan afhjælps?

PFT
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
02. november 2010 - 21:55 #1
Jeg kan lige tilføje, at jeg har kørt HPs diagnostics, hvor både processor, RAM og harddiske har bestået testen.
Avatar billede hcma Novice
02. november 2010 - 22:06 #2
Product:    768_1  tyder på en driverfejl
Avatar billede hcma Novice
02. november 2010 - 22:10 #3
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
02. november 2010 - 22:44 #4
Videoen i linket kan jeg af én eller anden grund ikke afspille ordentligt, så jeg ved ikke, om jeg checker korrekt.

Men et kig i hhv. Enheder og Printere samt Enhedshåndtering indiketer ikke, at der skulle være hardwaredrivere, der ikke fungerede korrekt; ingen udråbstegn eller andet.
Avatar billede hcma Novice
02. november 2010 - 23:29 #5
hvad med temperaturen ??
(skyder med spredehagl, da jeg er noget i vildrede)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2010 - 07:41 #6
spritny HP computer med Windows

Hvorfor afleverer du den ikke bare. Garantien må da gælde endnu ?
Avatar billede serverservice Praktikant
04. november 2010 - 00:31 #7
Hej Svmarketing. Det lyder som driver error

Det er nemmest hvis du afinstallerer driver til grafikkort og derefter lydkort til at start med og ser om det hjælper noget - det er mest sandsynligt en windows update der har installeret en driver der giver konflikt.

Når du har fundet ud af hvilken hardware driver der var problemet skal du finde den rigtige driver fra producenten.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
18. december 2010 - 07:10 #8
Hej igen,

en underlig historie (som jeg synes, der efterhånden er mange af med Windows 7). Jeg fandt aldrig nogen konflikter eller manglende drivere og efter mine massive problemer d. 2. november har jeg ikke oplevet blue screen én eneste gang.

Jeg havde ellers både computeren genstartet og slukket adskillige gange i løbet af aftenen, men en god nat slukket var åbenbart (ikke særligt plusibelt) løsningen.

Jeg vil dog gerne takke for indsatsen alligevel, så hvis HCMA også svarer, foreslår, at HCMA og Serverservice deler points.