Avatar billede steen2102 Nybegynder
02. november 2010 - 22:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Luk compueren

Hejsa alle eksperter. ;)

Jeg har et lille problem når jeg lukker min computer. Når den går ud af Windows (XP), og bare skulle slukke kommer der en blå skærm hvor der står således:

STOP: c000021a {Fatal systemfejl}
Systemprocessen Windows Logon Process afsluttede uventet med status 0x00000000 (0x00000000 0x00000000).
Systemet er blevet lukket.

Hvad er der gået galt, og hvad skal jeg gøre for at rette det?

På forhånd tak...
Steen
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2010 - 22:34 #1
sæt din orginal CD i maskinen og kør en repair fra den, det vil ofte kunne løse sådanne problemer.

Et eller andet i dit system eg ødelagt og en system repair fra DC'en vil reparare dette
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
02. november 2010 - 22:43 #2
Umiddelbart ser det ud til at dit system er ustabilt.
Med ovenstående i erindring, har du jo kun alt at vinde, derfor ville jeg prøve følgende:
Dbl-klik på "Denne Computer" dermed kommer harddiske og andre lagerenheder frem.
Det er 99% sikkert, at Windows ligger på "Lokal disk C:"
Klik på derfor med HØJRE musetast på "Lokal disk C:"
og vælg derefter Egenskaber.
I Egenskaber vælger du fanen Funktioner og i Funktioner vælges [Undersøg nu...].
I [Undersøg nu...] sætter du flueben i begge muligheder og klikker på [Start]. Nu vil Windows vise "Kontrol af disk kan ikke udføres, fordi programmet....." - Her vælges [ JA ].

Genstart nu PCen.
Der kommer en blå skærm med med hvid skrift, som tæller ned fra 10 til 0. Hvis du ønsker det, kan du stoppe kontrollen ved af trykke Space eller en anden knap.
Ved 0 går kontrollen rigtigt igang - det kan godt tage op til en time.
PC'EN MÅ IKKE AFBRYDES I DENNE FUNKTION. SØRG DERFOR, AT DER ER LADER TILSLUTTET, HVIS DET ER EN BÆRBAR.
Når kontrollen er færdig, genstarter PCen og skrivebordet kommer frem.
Meld tilbage hertil.

Ovenstående har jeg benyttet mig af i mange forskellige PCer, som har mystiske fejl. Det hjælper i ca. 25% af tilfældene.

Held og lykke
Avatar billede steen2102 Nybegynder
02. november 2010 - 22:44 #3
Okay.

Hvad gør sådan en system repair ellers?
Er der nogen indstillinger og lign. der bliver nulstillet??
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2010 - 22:53 #4
Jeg havde forsøgt chkdsk før repair, da du efter du har lavet en repair skal hente opdateringer fra Windows update igen.
Så derfor prøv #2 først
Avatar billede steen2102 Nybegynder
30. maj 2011 - 22:48 #5
Jeg har vist glemt at lukke denne her.

Det viste sig at være en opdatering, af et eller andet.... jeg kan faktisk ikke huske det. Så jeg napper point til mig selv, men tak for forslag.