Avatar billede newbie.dk Praktikant
03. november 2010 - 00:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Avanceret dropdown/rullemenu

Jeg vil gerne have lavet en dropdown indgang på min side.
Jeg tænker noget i retningen at man først vælger i én dropdown fx. 1.1, 1.2, 1.3

Når man har valgt kommer der først nu her endnu en dropdown til syne, hvor man så har mulighed nogle flere valgmuligheder, alt efter hvad man valgte i den første.
Derefter kommer endnu end dropdown til syne, med samme principper som den lige over.

Når man så har lavet valget i den 3. dropdown vil man få et tekstfelt/formular frem hvor man kan skrive i, og derefter sende til en mail som er fundet udfra valget man gjorde i 3. dropdown.

Har søgt en del, men kan ikke lige finde en løsning på dette.

Håber i kan forstå hvad jeg mener, og har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer videre.
Avatar billede bigo Nybegynder
03. november 2010 - 08:04 #1
jQuery er din ven.
Her et eksempel jeg har lavet hvor jeg laver en select i feltet med id "disksystem". Ved select henter den data fra printdiskgrouplist.php og smider i feltet med id diskgroup_list.

Den kan man så udvidde til meget andet.
Jeg er ikke sikker på at det er det helt rigtige - udfra din forklaring - men det er noget at starte på.

            $('select#disksystem').live('change', function()
            {
                var options = '';
                var select = $(this).parent().parent().find('select#diskgroup_list');
                $.getJSON('printdiskgrouplist.php',{disksystem: $(this).val()}, function(data)
                {
                    for (var i = 0; i < data.length; i++) {
                        options += '<option value=\"' + data[i].dg_id + '\">' + data[i].dg_name + '</option>';
                    }
                    select.html(options);
              });
Avatar billede majbom Novice
03. november 2010 - 09:12 #2
du kan også selv gå igang med ajax, der er masser af guides til det på nettet, der er desværre langt imellem de gode...
Avatar billede newbie.dk Praktikant
03. november 2010 - 14:28 #3
hej i to, mange tak for jeres besvarelse.

PHP kan jeg desværre ikke, lidt ASP. Men håbede faktisk at det meste kunne laves i HTML.

Hvis jeg skal søge på disse guides, har du så en ide til hvad det kunne være der var bedst at søge efter.

Jeg er ikke sikker på at drop down er nok... det er i hvert fald meget simple løsninger.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
29. april 2014 - 00:40 #5
bigo - ligger du et svar
Avatar billede bigo Nybegynder
29. april 2014 - 06:20 #6
Surely;-)
Håber du har fornøjelse af jQuery:-)