Avatar billede MCC Nybegynder
03. november 2010 - 13:45 Der er 6 kommentarer

Har Microsoft og Bill Gates gjort en forskel? (100 point)

Hej!
Ville spørge om hvilken forskel Microsoft og Bill Gates har gjort, efter jeres mening?
Tak! :)
Avatar billede j3ppah Novice
03. november 2010 - 14:12 #1
Bill gates og microsoft gjorde en kæmpe forskel...

Ikke sagt at andre ikke ville være kommet med samme ide om at en computer kunne bruges af andre end nørder, og bruges til andet en matematiske udregninger ol. Men det ville nok have taget noget længere tid, og være blevet gjort på en hel anden måde end de gjort... computer verdenen idag, ville ikke se ud på samme måde som den gør, hvis ikke det havde været for microsoft.

Men sådan er det jo for de fleste store ting, verden ville ikke se ud som den gjorde idag hvis en konkurrent havde vundet...

Lige bortset fra batlen mellem VHS og Betamax, kampen mellem blueray og HD dvd.

Vi ville næsten have haft det samme, men det ville stadig have haft en stor inflydelse på forskellige firmaer, som fx sony osv...

er ikke sikker på jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.
Avatar billede MCC Nybegynder
03. november 2010 - 14:57 #2
1000 tak for svaret :) det hjalp mig meget :)
Avatar billede lordsasa Nybegynder
03. november 2010 - 19:14 #3
Det kan godt være at Microsoft har gjort en masse godt som at lave det førset system, men de har holdt deres koder og systemer væk fra andre, så det måske har været med til at begrænse hele system udviklingen!
Avatar billede MCC Nybegynder
03. november 2010 - 22:47 #4
okay :) tak :)
Avatar billede serverservice Praktikant
04. november 2010 - 00:44 #5
Teknologien var der før microsoft - alle deres konkurrenter havde allerede skabt teknologien inden windows. TCP/Ip er heller ikke skabt af microsoft.

Internettet blev opfundet af nogle forskere som gerne ville dele noget dokumentation over distancen længe før MS....

Linux/unix lagde ud med fra start at en bruger IKKE var administrator ved login - og det opdagede Microsoft 10 år efter var effektiv sikkerhed for styresystemet og tog det til sig.
Tab browsing lånte man fra firefox ...

Men de har skabt en computer som er hvermands eje og alle syns ser brugervenlig ud - fordi man bare skal trykke på nogle knapper med musen for at anvende den .

Så meget fint blev noget kompleks computer teknologi - lagt inden i en "pakke" der så tilgængelig ud for alle nemlig , Windows

Så ja de har gjort den forskel at IT blev til noget alle havde brug for og ikke kun var for forskere..
Avatar billede MCC Nybegynder
04. november 2010 - 08:38 #6
Tak :)