Avatar billede maniactor Nybegynder
05. november 2010 - 22:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win 7 genstarter pga update

Hej alle sammen

Min venindes pc er begyndt at opføre sig underligt. Når hun tænder den, så skriver den at den installerer en opdatering, men den når aldrig at blive færdig inden den begynder at hænge og genstarter. Dvs. hun kan ikke engang komme ind i Windows.

Den gør det samme i fejlsikret tilstand.

Gode råd er dyre, har du et? Udover at geninstallere Windows altså, som vel er sidste udvej..
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 22:33 #1
Tryk på F8 under opstart og vælg sidst kendte fungerende tilstand.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 22:37 #2
i øvrigt er der alt efter win7 type mulighed for at køre en reparation hvis det er en flersproget udgav så efter vælg sprog og du kommer til hvor der står installer til venstre forneden mulighed for at trykke reparer.
Avatar billede maniactor Nybegynder
05. november 2010 - 22:43 #3
Tak for budet.
Hun kom lidt videre, til systemgendannelse, hvor hun fik denne fejl:

"An unspecified error occured during System Restore. (0x8000ffff)". Har du et bud på denne også?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 23:02 #4
Hvis hun ikke har en recovery disk så lav en når pc kører igen men lav først den rep jeg foreslog i#2 der mistes ingen data.
Avatar billede maniactor Nybegynder
06. november 2010 - 00:01 #5
Vi prøver os lidt frem. Det ser ud til den kører lige pt.
Lægger du ikke et svar? :)
Avatar billede poko1 Ekspert
06. november 2010 - 07:36 #6
Gå i kontrolpanel Alle elementer i kontrolpanel sikkerhedskopiering og gendannelse
Opret en systemreparationsdisk den fylder 140 Mb og kan rigeligt være på en CD Rom.
Med den kan du altid lave en reparation under opstart.
Avatar billede maniactor Nybegynder
06. november 2010 - 14:29 #7
Tak for tippet. Vi må se om vi kan komme ind i Windows hehe.