Avatar billede kasperorso Juniormester
08. november 2010 - 12:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Websider blokeret på skole.

Hej alle.
På min skole har du spærret rigtig mange websider eks: Danskespil, Gratisspil, ihimlen etc.
De bruger det der hedder Astaro, en form for internet blocker.

Den siger følgende:

Siden er blevet spærret / Page blocked

While trying to retrieve the URL:    http://gratisspil.dk/
The content is blocked due to the following condition:    Siden du forsøger at tilgå er blevet spærret af firewall'en.
Hvis du mener at dette er en fejl, skal du kontakte helpdesken med information om hvilken side der er tale om.
The page you have requested is blocked by the firewall.
If you believe this is an error, pleasy contact the Helpdesk.
Report:    Games not allowed.
Kontakt administrator på
helpdesk@rhs.dk
Powered by Astaro

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan komme uden om denne blokering?

Tak på forhånd.

Læg mærke til højt pointtal.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2010 - 12:41 #1
Det er vel meningen at du ikke skal kunne tilgå disse sider fra din skole?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 13:04 #2
og det er vel irrelevant om der er højt pointtal, når du ikke lukker dine spørgsmål??

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/kasperorso
Avatar billede f-arn Guru
08. november 2010 - 13:08 #3
Selvfølgelig kan den omgåes - men jeg mener faktisk du bør passe din skole.
Avatar billede kasperorso Juniormester
08. november 2010 - 13:08 #4
Både ja og nej - fordi nogle gange brokker lærene sig også over, at der er sider, de ikke kan komme ind på.

Hov, det har jeg ikke set. Tak for det :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2010 - 13:10 #5
De kan jo kun stoppe det, der kører igennem skolens firewall - så hvis du vil sabotere undervisningen, så brug mobilnet.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
08. november 2010 - 18:41 #6
Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg tror nok der er en mening med at skolen har blokeret siden... så gør som claes57 siger hvis du alså har lyst til at sabotere din undervisning.

Cyberman29
Avatar billede engberg Juniormester
08. november 2010 - 22:59 #7
Hvis ikke du vil bruge penge på mobildate, så kunne du måske bruge en proxy..

Søg google efter proxyservere - der er masser - og oddsene er at Astaro har blokeret en hel del af dem..

Men det er efter min overbevisning det bedste bud..
Avatar billede kasperorso Juniormester
09. november 2010 - 08:28 #8
jeg har prøvet proxy, men der er mange ting den ikke kan ex downloade osv. :-)
Avatar billede engberg Juniormester
09. november 2010 - 08:45 #9
ok - kender ikke lige Astaros løsning specifikt, men proxy er nok stadig vejen omkring - eller måske noget hamachi (https://secure.logmein.com/products/hamachi2/download.aspx) til en anden tændt computer - hjemme hos dig selv måske?
Avatar billede kasperorso Juniormester
09. november 2010 - 08:58 #10
jeg har fundet en løsning selv, man tak for svarene :-)
Det blev ultrasurf :)