Avatar billede Wezio Juniormester
09. november 2010 - 08:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gemme mails fra Outlook

Min computer er blevet mærkelig og jeg kan ikke åbne min Outlook 2003 op.

Jeg har derfor brug for at vide hvor henne på computeren alle mine mails bliver gemt, således at jeg kan kopiere filerne og lægge dem  ind igen, når jeg får reinstalleret min Win XP Pro.

På forhånd tak :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2010 - 09:08 #1
For at finde dine mails skal du ind i dokuments and settings  lokale indstillinger identities microsoft outlook. hvis du ikke kan se mappen skal du først gå i kontrolpanel mapper vis skjulte mapper
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. november 2010 - 11:07 #2
Hej Poko1,

ikke for at sætte en kæp i hjulet, men er det ikke stien til Outlook expres du angiver? Burde det ikke være ...local settings\application data\Microsoft\outlook?

Og for at opdaterer mig selv - kan man flytte rundt på pst filer uden at lave en export/import?

..O
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2010 - 12:32 #3
Du satte bestemt ikke en kæp i mit hjul det var mig der ikke var opmærksom!
Avatar billede Wezio Juniormester
09. november 2010 - 12:38 #4
Desværre, ingen af dem virker.

Jeg har fundet en mappe på C:\Documents and Settings\Kasper\Application Data\Microsoft\Outlook

Der ligger 5 filer, hvor den største kun fylder 131 kb., så det er ingen af dem, for det er daglige mails fra de sidste 2 år der skal ligge der... :)
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. november 2010 - 12:45 #5
Søg hele disken efter en .pst fil og som Poko1 sagde i #1 vis skjulte filer...

Hvilken fejl får du ved opstart af Outlook?
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. november 2010 - 19:32 #6
hej 2mida.
Følg anvisningerne jeg har givet i denne tråd, så finder du alle dine pst-filer:
http://www.eksperten.dk/spm/921504
Bagefer kan du nemt kopiere din/e aktuelle filer ud til genindsættelse på din pc efter geninstallation.
Og ja, du kan sagtens klare det med en kopiering af filerne, du behøver ikke at foretage en eksport/import for at det vil virke.
"Jeg har fundet en mappe på C:\Documents and Settings\Kasper\Application Data\Microsoft\Outlook"
Dette er ikke stien til din pst-fil. Den finder du ved at gå i stifinder eller "Denne Computer/Funktioner/Mappeindstillinger/Fanebladet "Vis"", Her hakker du af ud for punktet "Vis skjulte filer og mapper". Herefter kan du se disse normalt skjulte filer og mapper.
Du vil efter al sansynlighed finde din/e fil/er på følgende sti:
C:\Documents and Settings\Kasper\Lokale Indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
/ptj_11
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. november 2010 - 20:00 #7
Hej Ptj,

tak for info - jeg stod ikke med et umiddelbart problem, men mere i tvivl om man kan knytte enhver pst fil til sin outlook, men det kan man altså :-)

..O
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. november 2010 - 20:52 #8
Alle dem du har lyst til, mere eller mindre.
/ptj_11
Avatar billede Wezio Juniormester
09. januar 2011 - 20:00 #9
Tak for hjælpen!

Lukketid.... smid nogle svar! :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. januar 2011 - 21:53 #10
Et svar -:)

/ptj_11