Avatar billede sailor Nybegynder
09. november 2010 - 16:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visning af .pvr filer på windows xp

Jeg har købt en denver tv boks, hvor jeg kan optage udsendelserne i PVR format. Men hvordan kan jeg se dem på min pc med windows xp?
09. november 2010 - 17:02 #1
http://filext.com/file-extension/PVR ?
Skal altså konverteres først...
Avatar billede sailor Nybegynder
17. november 2010 - 11:05 #2
Tak for linket.
Avatar billede sailor Nybegynder
17. november 2010 - 11:06 #3
Jeg skal vist have et svar fra dig for at give point.
Avatar billede sailor Nybegynder
26. januar 2011 - 10:15 #4
Ingen svar, så må jeg jo give mig selv de point
Avatar billede angelenglen Nybegynder
26. maj 2011 - 18:46 #5
Fandt du nogen sinde ud af hvordan du fik konverteret filerne?

Jeg har nemlig samme problem nu, og kan ikke finde noget software der kan genkende filerne.
Avatar billede sailor Nybegynder
16. juni 2011 - 11:16 #6
Nej, jeg opgav. Meningen var at jeg ville kunne se pvr filer direkte i windows, men de skal konverteres først, og det synes jeg ikke var besværet værd.
Avatar billede Tage-Jensen Nybegynder
31. december 2011 - 13:19 #7
Prøv følgende:

Kopier hele PVR mappen over på din pc og fjern usb-nøglen. Så er du sikker på at have en ubeskadiget fil på usb-nøglen.

Download og installer følgende programmer, hvis du ikke har dem i forvejen:
1. vlc video player
2. speedbit video downloader

Højreklik nu på PVR filen og klik på: Converter
I vinduet, som åbner sig, vælger du i midterste felt at konvertere til f.eks. AVI format.

Klik på konverter fil. Nu går Speedbit video downloader i gang med at konvertere filen til AVI format, som kan afspilles med VLC-videoplayer.
Hav tålmodighed. Det tog mig ca. en halv time at konvertere en udsendelse fra TV2 på 1 time og 40 min.

VLC afspilleren er god fordi den kan afspille langt flere formater end den indbyggede Windows Media Player.

Speedbit video downloader er god at have, hvis du ser en video på nettet og gerne vil have den downloadet til din pc. Mens videoen spiller klikker du på *Download video* øverst under Menulinien og så går det næsten helt af sig selv.

Med venlig hilsen
Tage Jensen
Avatar billede angelenglen Nybegynder
31. december 2011 - 13:22 #8
VLC kan ikke afspille pvr filer :-/
Avatar billede Tage-Jensen Nybegynder
31. december 2011 - 15:23 #9
Nej det er rigtigt. Det er netop derfor, at PVR filen skal konverteres, som det er beskrevet. F.eks. til en AVI-fil, som VLC kan afspille. Man kan også konvertere den til en WMV fil, som kan afspilles med Windows Media Player, men afspilningen bliver da i smalt format 4:3 og ikke i 16:9 format som den oprindeligt var på TV'et.
Avatar billede sailor Nybegynder
07. juli 2012 - 08:10 #10
Hej Tage-Jensen

Beklager det meget sene svar på din grundige beskrivelse af problemets løsning. Jeg har skrottet den box, der optog i pvr format, men jeg gemmer dine oplysninger til en anden gang.

Tak for indlægget.