Avatar billede louise123 Nybegynder
10. november 2010 - 14:56 Der er 11 kommentarer

TDC Play

Hej jeg har downloaded soundtaxi der gjorde det muligt for mig at convertere sange så jeg kunne få dem i itunes. men det virker lige pludselig ikke længere :/

Er der nogen der gør brug af et andet program der virker? soundtaxi fjerner DRM beskyttelser på filerne, men jeg ved ikke om TDC har fundet på noget andet der beskytter filerne bedre?

er der nogen der evt kan hjælpe mig? :)
10. november 2010 - 15:04 #1
Det er ikke lovligt - og derfor er spørgsmålet ikke lovligt her på eksperten.dk!

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2010 - 15:10 #2
en gang i mellem skal du afspille en beskyttet fil for at få genaktiveret din adgang til tdc-play - mediaplayer vil så åbne et browser-vindue hos tdc, hvor du indtaster brugernavn og adgangskode. Derefter kan mp afspille videre.
De skal - ligesom andre udbydere med frie ting - have bekræftet, at du er dig ved afspilning.
Avast antivirus skal fx genaktiveres en gang årligt - hos tdc er det vist nok en gang månedligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2010 - 15:14 #3
#1
jf http://kum.dk/kulturpolitik/ophavsret/baggrund/digital-kopiering/

Lovligt
Du må gerne:
Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd'en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem
10. november 2010 - 15:36 #4
Uddrag fra Vilkår for TDC Play, som kunden accepterer:

Den downloadede musik er ophavsretligt beskyttet. Ved kundens krænkelse af tredjemands rettigheder f.eks. ved distribution, offentlig afspilning eller ved brud på Digital Rights Management-licensen (DRMlicensen), eller hvis TDC Play uberettiget anvendes af andre end kundens husstand eller den registrerede bruger, er TDC berettiget til at afbryde kundens forbindelse til xDSL-tjenesten, jf. pkt. 10, ligesom kunden kan ifalde straf og erstatningsansvar.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2010 - 15:51 #5
ja - og her er det den registrerede bruger på hjemme-adressen til eget brug - så det er stadig ok som jeg ser det.
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. november 2010 - 15:57 #6
Han har ingen problemer med at afspille musikken. Hans problem ligger i at afspille det på et eller andet eksotisk medie. Jeg tror ikke den henvisning til kum.dk duer her.
Avatar billede bramming Nybegynder
10. november 2010 - 16:15 #7
Som jeg læser det er det TDC's egne regler jf. de paragraffer som de stiller. Men den lov Claes kommer med er jo faktisk den som bliver brugt for / imod, når man kommer til retten.

Du må også gerne gøre dine dvd'er regionsfri, så længe det er til eget brug samt f.eks. backup.
At folk så gør det til mere end det er jo ikke det der diskuteres her.
Avatar billede bramming Nybegynder
10. november 2010 - 16:16 #8
I øvrigt undrer det mig at TDC ikke snart for lagt det program online hvor man netop fik muligheden for at kunne smide det downloadede musik over på sin medieafspiller.
Det skrev de da ellers en del om i starten da TDC Play blev lanceret - og man oplevede de første problemer med drm beskyttelsen..
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. november 2010 - 16:40 #9
At gøre en dvd regionsfri er ikke helt det samme.

Desuden køber man ikke musikken, man låner den kun. Den dag man ikke længere er kunde hos tdc, så mister man musikken igen.
Avatar billede chalde Seniormester
10. november 2010 - 21:18 #10
Husk på forskellen mellem lov og betingelser.
Loven brydes ikke, men det gør betingelserne for brugen.
Så det at man gør det har som udgangspunkt ingen lovmæssig konsekvens. TDC har dog mulighed for at ophæve abonnement, og formentlig også mulighed for at føre en erstatningssag (især hvis musikken beholdes hvis man ophører som kunde).
Avatar billede IT-kanien Nybegynder
09. juni 2012 - 02:20 #11
Prøv at bruge Tunebite det virker lige så godt som Soundtaxi http://www.tunebite.dk/ og så vidt jeg kan se er det lovligt.