Avatar billede jaaz Nybegynder
10. november 2010 - 19:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Paste track changes i MS Word

Jeg skal flytte tekst fra ét Word-dokument (A) til et andet (B). Teksten i A er med Word track changes, og skal flyttes over i B således at track changes bibeholdes som de stod i A. Kan det lade sig gøre - og hvordan?

Jeg bruger Word 2003, men tippet skal også bruges i Word 2007/2010 i løbet af 1/2 års tid.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. november 2010 - 22:19 #1
Ja, det kan lade sig gøre. Se denne artikel (på engelsk):
http://www.shaunakelly.com/word/trackchanges/HowTrackChangesWorks.html

Under overskriften "How to copy text containing tracked changes" næsten sidst i artiklen finder du forklaring på, hvordan du opnår det, du ønsker.
Avatar billede jaaz Nybegynder
12. november 2010 - 23:09 #2
Jep - takker. Fandt selv linket samme aften, men glemte at lukke mit spørgsmål.
Du skal dog ikke snydes for din hjælpsomhed så send mig fluks et svar så du får din belønning.

Iøvrigt en stor tak til både dig og Shauna - I gør begge en stor forskel for os superbrugere/semieksperter.

JaaZ
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. november 2010 - 23:38 #3
Velbekomme - og tak for din feedback.
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
19. juni 2011 - 21:46 #4
Kan man kopiere TC over sådan at man i modtagerdokumentet (B) får vist den visuelle oplevelse af dokumentet med TC, dvs. de blå, røde og grønne sætninger, sådan at man (i et andet dokument, B) kan tage et øjebliksbillede af, hvordan dokumentet (A) så ud ?

Jeg skal aktuelt bruge det i et referat af at arbejdsmøde, hvor vi redigerede i et dokument. Jeg vil indsætte dokumentet i referatet, og vil jeg gerne have, at alle rettelserne fremgår tydeligt og ikke kan slettes eller andet - som en troværdig og aktuel kopi af, hvad arbejdsmødet kom frem til..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. juni 2011 - 00:06 #5
Du skulle jo nok have oprettet et nyt spørgsmål ...

Hvis brugerne har adgang til Word-dokumentet med ændringerne, vil de også kunne ændre i det, f.eks. acceptere ændringer, med mindre du beskytter dokumentet. Nogle muligheder:

A.
Du kan beskytte det mod redigering (og med password) i Word. Muligheder og fremgangsmåde vil afhænge af Word-version.

B.
Du kan lave en PDF-fil, som viser dokumentet med ændringer. Fremgangsmåden vil afhænge af Word-version/PDF-program.

C.
Du kan tage skærmdumps af (siderne med) ændringerne og indsætte disse.

D.
En helt anden type mulighed: På min hjemmeside kan du hente en makro, som kan udtrække ændringer fra et dokument med diverse informationer om hvem, hvornår osv.:
http://www.thedoctools.com/index.php?show=mt_trackchanges_extract