Avatar billede jannick281090 Nybegynder
12. november 2010 - 17:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort og siger "No Signal"

Hej

Jeg har på det sidste haft problemer med at min skærm pludselig går i sort og det så står "No Signal" på skærmen, men det er kun sket når jeg har været inde i et spil og ikke når jeg bare sidder ude i Windows.

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2010 - 17:34 #1
Jeg ville først undersøge, om der sad en masse støv, rester af leverpostejmadder og anden form for skidt på grafikkortet.

Hvis der gør, vil en rengøring sikkert bringe alle farverne tilbage på skærmen :-)
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
12. november 2010 - 21:24 #2
Kan det ikke være for har også renset hele min computer for støv, så der er ikke noget som helst støv i min computer nu.

Har også lige formateret min computer for 10min siden og nåede lige at komme ind i et spil så poppede den op med "No Signal" på skærmen igen da jeg havde været inde i spillet i 5min.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2010 - 21:33 #3
Du skriver:

"Har også lige formateret min computer for 10min siden ". Mener du, du blev færdig med det for 10 min. siden, eller ...?

Er der nogen gule udråbstegn i enhedshåndtering?

Og, det kunne hjælpe, hvis du også fortalte lidt mere om din computer og styresystem :-)
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
12. november 2010 - 23:36 #4
Har formateret min computer to gange fordi jeg først troede det evt. var Windows der forårsagede det, men det må jeg konstatere nu at det nok ikke er.

Fandt også lige ud af at blæseren på mit grafikkort slet ikke kørte rundt så man kunne nærmest stege æg på det, men nu har jeg sat en ny blæser på så skal lige teste om jeg stadig får "No Signal".
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
12. november 2010 - 23:36 #5
PS. Alle drivere er installeret.
Avatar billede nobonu Nybegynder
14. november 2010 - 11:39 #6
Hej Hvilke spil er det du får beskeden "No Signal" i ? Min pc laver det samme nummer men kun i World of Warcraft ikke i andre spil.Min mistanke går på at der må være fejl i spilet eller grafikkortet.Jeg har prøvet at skifte skærm og kabel uden held det er samme problem.
Avatar billede Fero Nybegynder
15. november 2010 - 14:33 #7
Det lyder for mig, som om at dine spil starter op i en opløsning som din skærm ikke kan køre, eller en hz rate din skærm ikke kan klare. Har du geninstalleret spil også, efter formateringen eller hvad?
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
22. november 2010 - 14:55 #8
Problemet var at min blæser på grafikkortet havde problemer med at køre ordentligt rundt, som resulterede i at jeg næsten kunne stege æg på det da jeg langt om længe fandt ud af det.

En ny blæser på grafikkortet løste problemet.
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2010 - 20:32 #9
#8.

For at følge reglerne på eksperten.dk mangler du så bare at lukke spørgsmålet.

I dette tilfælde laver du selv et "Svar" i stedet for en "Kommentar". Det gør du, fordi du selv løste problemet. Se i rubrikken lige herover. Se også FAQ for eksperten.dk, læs især disse to:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5

Hvis du vil øge dine muligheder fremover for hjælp med andre problemer, skal du også afslutte dine øvrige spørgsmål. Det gør du ved selv at lave et "Svar" og derefter "acceptere", hvis ingen har hjulpet dig med løsningen. Hvis en eller flere i tråden har ført dig til løsningen, så bed ham/hende/dem om at lægge et "Svar" og accepter dem. Derved føres pointene fra din konto over på deres som en form for "tak for hjælpen".
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
19. februar 2011 - 00:35 #10
Beklager den lange ventetid, men tjekker ikke Eksperten så tit for tiden.

milter smid et svar, da du kom med det mest relevante svar som fik mig til at tjekke mit hardware igen, som så forårsagede at jeg fandt fejlen selv :)
Avatar billede milter Ekspert
19. februar 2011 - 01:54 #11
Kommer her