Avatar billede ekaxe Nybegynder
12. november 2010 - 19:28 Der er 6 kommentarer

Philips DVD/Harddich r. 3570

Er der nogle der ved noget om denne, jeg kan se den er Digital og mpeg 4, men er der kun DVD afspiller eller er der også brænder i ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2010 - 19:36 #1
Hej og velkommen.
Hvis det er denne du spørger om skulle den kunne optage med både harddisk og DVD:
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr3570h_58/dvdr3570h_58_pss_dan.pdf
Avatar billede Bodillen Nybegynder
12. november 2010 - 21:33 #2
Modellen er forældet: Den har ikke indbygget digital tuner, dvs du skal have en boks ved siden af, hvis du ikke har kabelTV med det uldne gamle analoge signal. Den kan heller ikke optage eller afspille i HD.
Alt afhængigt af antenneforholdene ville jeg nok istedet gå efter noget med PVR-funktion fx http://www.av-connection.dk/?PGr=4377&ML=1015 eller http://www.av-connection.dk/?PGr=4355&ML=1337
Eller skal du snart have nyt TV? Der er indbygget optager i de nye Samsung m.fl.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
12. november 2010 - 21:25 #3
Den optager i mpeg2 men kan godt afspille mpeg4-avi-divx-xvid.
Det ser ikke ud til, at der er digitaltuner i den, så den kan kun bruges til f.eks. YouSee, hvor signalet bliver analogt modtaget. Der sendes jo ikke analogt mere, så det findes kun på kabel-TV. Hertil kan du sætte en digital box-tuner, som skal tilsluttes via scart. Jeg vil ikke anbefale den, da videorecorderne er ved at udgå af markedet. Hvis du vil optage digitalt med mpeg4, som jo er fremtiden, skal du have en pvr. Her gemmer du simpelthen den TV-fil, som bliver sendt til dit TV. De kan fåes til flere forskellige priser. Både Føtex, Aldi og andre har tit og ofte tilbud på sådannne boxe til ca. 500 kr., som så skal tilsluttes til en extern harddisk, som du så opbevarer dine film på. Prøv at se på recorder.dk, der er forummer, hvor du kan få alt af vide om, hvad du ønsker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 21:59 #4
At sige den ligefrem er forældet, er vel en sandhed med modifikationer...

Man kan jo stadig bruge den.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
12. november 2010 - 22:07 #5
Joda, men den er ikke fremtidssikret. Den optager kun i mpeg2 og fra ANALOGE kilder. Selvfølgelig har det den fordel fremfor PVR at du kan optage direkte på DVD-skiver, men det er så småt også på vej ud. Det er smartere at have sine optagede film liggende på harddiske i HD og med 5.1 lyd, som f.eks. DR-HD sender i. Recorderne er til gengæld gode, hvis man har gamle vhs-bånd, man skal have spillet over på DVD. Det bruger jeg mine gamle maskiner til i dag, men synes det er dumt at købe en ny nu, som måske ikke kan bruges om nogle få år. Salget af maskinerne er også gået helt i stå. Læs f.eks. her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4390&zoneid=5
Avatar billede ekaxe Nybegynder
12. november 2010 - 22:13 #6
Tak for svarene, problemet er, at før i tiden optog min datter ridesport på harddisken i min gamle philips og så brændte det ned på en dvd hun kunne se på hendes dvd-afspiller, nu kan jeg ikke optage, jeg har viasat og digitale antenne signaler, nå så må vi jo vente og se om ikke der kommer noget der kan bruges, inden min datter skal på pension.