Avatar billede steent Nybegynder
14. november 2010 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 Ledetekster

System: Microsoft Business Solutions C5
Version: 3.0 Build #61

Ordre -> Kartotek -> Ordre

Under levering findes følgende:
Lev. navn
Lev. adresse

-> Her findes 2 yderligere feltert til at taste adresse ind, problemet er at ledeteksterne til feltet ikke bliver vist. Der er tastet ledetekster ind til de 2 yderligere felter og de er:
Lev. postnr/by
Lev. kontakt

Lev. land
E-mail

Kan endvidere oplyse at i OrdKartArkiv findes selvfølgelig samme felter og her vises ledeteksterne rent faktisk.

Har jeg overset noget?

PS: Hvis jeg går ind på formen og retter feltet, så er 'Vis automatisk ledetekst' ikke slået til, når jeg så slår det til og gemmer brugerettelser, så er det påny slået fra næste gang jeg går ind i formen.
Avatar billede mariaf Juniormester
15. november 2010 - 16:51 #1
Der må ligge noget kode på enten init eller pre-form, som styrer dine ledetekster.

Prøv at køre formen i sys-lag (direkte i udviklingsmenuen). Der vil problemet formentlig ikke være.
Avatar billede steent Nybegynder
15. november 2010 - 19:06 #2
Har i Consol version, logget på som Supervisor, været inde i Generelt->Tilpasning->Udviklingsmenu->FRM->Kør->OrdKart

CTRL+F6 for Opsætning
Stiller mig på det aktualle felt (Som ikke viser ledetekst)
F6 for Ret felt

Slået 'Vis automatisk ledetekst' til

Gemt hele vejen ud og sagt ja til at gemme brugerrettelser, men ledeteksten vises stadig ikke og når jeg går ind i ovenstående igen, har den slået 'Vis automatisk ledetekst' fra igen :(
Avatar billede mariaf Juniormester
16. november 2010 - 21:20 #3
Prøv Generelt->Tilpasning->Udviklingsmenu->FRM->Kør->OrdKart
i den version der hedder .sys og se om du har samme problem.
Avatar billede steent Nybegynder
16. november 2010 - 21:22 #4
Hvordan åbner jeg den version der hedder .sys?
Er ikke en haj til C5 programmering, kan bare små formrettelser :)
Avatar billede mariaf Juniormester
21. november 2010 - 19:37 #5
Du går ind i udviklingsmenuen, og i stedet for Frm/ret så brug frm/kør, og kør den form, der har efternavnet .sys. Har den samme fejl? Hvis ja, skal der rettes i DBD, ellers i formen og koden til formen.