Avatar billede perfektus Nybegynder
15. november 2010 - 00:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Android -> Have app data på ekstern server.

Halløjsa derude.

Vi er nogle drenge der er i gang med at lave noget app, jeg har dog et spørgsmål.

Vi kunne godt tænke os at have vores database liggende på vores egen server, samt vi godt kunne tænkte os at serveren skulle lave nogle udregninger, så vi ikke belaster clientens telefonen.

Er der nogle tools i java man kan bruge til det? nej jeg er ikke ligefrem en haj til java endnu :).
Jeg ved at en mulighed kunne være at parse JSON over til noget php etc.

Kunne være rart med nogle links/guides, syntes selv at jeg har googlet en del uden resultat :).

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 01:02 #1
Løsningen er helt klart:

Android app------(JSON eller XML over HTTP)-----web service------database

Der er eksemplet på nettet. Bl.a.:

http://www.helloandroid.com/tutorials/connecting-mysql-database
Avatar billede perfektus Nybegynder
15. november 2010 - 01:15 #2
Det var også det jeg havde forstillet mig.

Hvis man bruger SQLite som følger med android SDK, så ligger ens database på telefonen, hvilket jo i realiteten gør databasen rediger bar for clienten, med et mindre hack, ikke sandt?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 01:27 #3
Avatar billede perfektus Nybegynder
15. november 2010 - 01:41 #4
Ahh, så det ville ikke holde at bruge den indbyggede SQLite, hvis man skal lave en app med mange brugere, der f.eks skal kunne sende beskeder til hinanden. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 02:00 #5
Nej.

SQLite er super hvis din app skal gemme info lokalt.
Avatar billede perfektus Nybegynder
15. november 2010 - 02:10 #6
Jeg takker for din tid Arne, du kan bare ligge et svar hvis du vil have point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 02:24 #7
svar