Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
15. november 2010 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

aspx og resx - Hvad mangler jeg?

Hej,
Jeg sidder og forsøger, at rette i et system købt til min hjemmeside. Siden er lavet i sprogfiler i resx format, så der kan skiftes imellem sprogene af brugeren.

Jeg vil gerne tilføje tekst til den danske resx fil, men når jeg gør det, så får jeg en fejl ved load siden om, at den nyindsatte tekststreng, ikke kan findes.

DENNE VIRKER (lavet af programmørerne):

RESX
<data name="Choose" xml:space="preserve">
<value>Du skal nu vælge, hvor mange billetter du ønsker at bestille og evt. hvilken billetkategori.</value>
</data>

ASPX
<asp:Label runat="server" Text="<%$ Resources:LocalizedText, Choose %>" />

DENNE VIRKER IKKE (tilføjet af mig):

RESX
<data name="Test" xml:space="preserve">
<value>Dette er en test</value>
</data>

ASPX
<asp:Label runat="server" Text="<%$ Resources:LocalizedText, Test %>" />

Er der andre steder som det skal tilføjes/rettes?

Kan det måske skyldes, at selvom jeg har valgt dansk og har rettet i den danske sprogfil, så SKAL jeg tilføje dataen i resx filen i alle 24 sprogmapper?

Kan nogle hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
15. november 2010 - 17:49 #1
Hvis kontrollen kan vises på alle sprog skal opdateringen i hvert fald ske i samtlige sprogfiler for at undgå fejl - men hvilken fejl får du og hvordan compiler du projektet i forhold til det der virker?
Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
15. november 2010 - 19:11 #2
Jeg har fjernet adgangen til de 22 af sprogene, så kun dansk og engelsk er valgbart.
Så hvis opdateringen af alle sprogfiler kun gøres for, at sikre, at et skift af sprog vil resulterer i fejl, så burde dette ikke være aktuelt.

Compiler - ja, der rammer du mit ømme punkt og ligeledes begrænsningen i min viden om asp.net.
Jeg retter koden i Dreamweaver, hvor jeg har lavet en række "alm html ændringer". Dette er første gang, jeg selv tilføje ny kode til aspx siden.

Fejlen ser således ud:
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: The resource object with key 'Test' was not found.
Avatar billede keysersoze Guru
15. november 2010 - 20:53 #3
Der er flere muligheder alt afhængig af hvordan det hele er sat op - men du skal have fat i visual studio og derigennem formentlig builde projektet.
Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
15. november 2010 - 21:04 #4
Jeg undersøger lidt mere så.
Men umiddelbart fejler min kode intet rent "kodemæssigt"?!
Avatar billede BufferUnderrun Nybegynder
20. januar 2011 - 23:51 #5
Du har formodentlig en "fallback" .resx-fil, som er basis for oversættelserne. Den skal indeholde alle felter du bruger i din kode - også selvom om du tester på et andet sprog.

Sådan en fallback-fil hedder som regel kun filnavnet uden sprogkoden, f.eks.: LocalizedText.resx hvor den danske hedder LocalizedText.da.resx

Dette er så systemet altid vil kunne finde en tekst, hvis du f.eks. tilføjer et nyt sprog, men kun oversætter halvdelen af felterne.

Hvis du siger du har slettet nogle sprog, ville jeg derfor tjekke om du måske har slettet disse fallback versioner.

PS. Det skal siges, at fallback versionen kan indeholde "oversættelser" på hvilket som helst sprog du synes - det kan også være dansk.