Avatar billede Jackount Nybegynder
15. november 2010 - 23:13 Der er 6 kommentarer

Pludselig langsom harddisk

Jeg har netop overført en mappe på 4,36 GB fra en partition til en anden på samme drev. Det tog over 20 minutter (ca. 3,5 MB/s). Normalt kan jeg overføre med op til 50 MB/s fra den ene harddisk til den anden, og meget hurtigere til samme harddisk. Jeg har 2 x 500 GB 7200rpm SATA harddisks.

Nogen der kan forklare dette?
Avatar billede Jackount Nybegynder
15. november 2010 - 23:15 #1
Og jeg var hverken i gang med at defragmentere, opdatere noget, eller andet som kunne sløve harddisken så voldsomt.
Avatar billede KimPedersen87 Nybegynder
16. november 2010 - 00:43 #2
Har du prøvet for sjov skyld at flytte mappen igen og se hvad nummer to siger af speed'en denne gang? Hvis det gentager sig flere gange ville jeg nok studse skægget lidt, tjek for baggrundsprogrammer og hvor meget af CPU'en der bliver brugt før du går igang med at overføre igen.
16. november 2010 - 06:13 #3
Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 10:54 #4
prøv evt. at køre en chkdsk hvis du har windows. for at checke om der er skadet sektore...

Holdwindows knappen nede -> tryk r
Skriv cmd -> tryk enter
Skriv Chkdsk tryk enter
Avatar billede Jackount Nybegynder
16. november 2010 - 16:23 #5
WIndows 7.. Og der plejer jo at komme info om hvor lang tid der er igen, og hvor hurtigt det går osv, hvilket heller ikke kom frem denne gang.
Jeg prøver en chkdsk /x /f /r, og skriver tilbage i morgen
Avatar billede j3ppah Novice
17. november 2010 - 07:52 #6
okay.