Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 23:37 Der er 3 kommentarer
Avatar billede a1a1 Novice
16. november 2010 - 00:57 #1
det kommer jo an på hvad du skal bruge det til ;o)
shadow fox'er det bedste til at ramme og har højeste udgangshastighed, men skyder "kun" med 4,5 mm "kugler", de andre fåes i 5,5 mm, hvilket "smadre" mere, er dog ikke sikker på at man overhoved må jage med "luftbøsser" i DK.
Så hvis det er "for sjov" så køb shadow fox..
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2010 - 01:35 #2
Hvis det er til jagt:

I riflede våben, hvor drivmidlet er luft, skal projektilet være mindst 5,5 mm i diameter.

Til ringdue, tyrkerdue, kragefugle, vadefugle og stær mundingshastighed V0 mindst 200 m/sek.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13103
Avatar billede Nereos Nybegynder
16. november 2010 - 08:24 #3
Ja du MÅ gå på jagt med det hvis den er 5,5 mm. Men held og lykke med at ramme noget som helst der ædes på den afstand. Du kommer jo aldrig på skudhold af en gråand/fasan..