Avatar billede gg9 Nybegynder
16. november 2010 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar.

Jeg har 5000-6000 at bruge på en bærbar. Jo mere information jeg søger jo mere forvirret bliver jeg.

Minimum 4096 MB RAM
500-640 GB harddisk.
Og ikke mindst et godt grafikkort? Måske ikke til de helt tunge spil, men fx Secondlife.
Et rimeligt godt webcam da jeg bruger Skype meget til videosamtaler.
Har lidt kik på denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/PADV63011SO/hp-pavilion-15-6-barbar

Er det et godt køb til prisen?

Ser frem til nogle gode svar

gg9
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. november 2010 - 14:16 #1
Jeg kan komme med et godt råd, sørg for at blæseren ikke larmer konstant og ligeledes tjek temperaturen der hvor du støtter dine hænder.
Husk også at chekke musepad'en og knapper, alt for mange bærbare laves med dårlige komponenter til den slags.
Avatar billede marantz Nybegynder
16. november 2010 - 15:38 #2
Hejsa,

Den ser fin ud.

Jeg har selv denne (med med i7 kerne). Rigtig glad for den. Larmer ikke ret meget (køler selvfølgelig lidt ved spil), super skærm og 2 gange service/rens med i prisen.

Ved godt den ligger lidt over dit budget, men kan klart anbefale MM-vision. (har ikke noget i klemme :o)

/Lars
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. november 2010 - 19:22 #4
Jeg har også en MM Vision

Processor    Intel(R) Core(TM) i7 CPU      Q 720  @ 1.60GHz, 1600 Mhz, 4 Core(s), 8 Logical Processor(s)

Installed Physical Memory (RAM)    8,00 GB

Et lille monster, men problemet er bare den bliver så satans varm, hvis jeg dog bare havde vidst de ting jeg selv nævnte for 6 mdr siden.
Avatar billede gg9 Nybegynder
17. november 2010 - 11:33 #5
Ja den ligger noget over mit budget, men ser god ud.
Jeg kikker ofte på Experience index, når jeg søger ny computer. Kan jeg overhovedet bruge det til noget? Tænker specielt på spilgrafik og 3D grafik, da jeg syntes det er svært at gennemskue om grafikkortet er godt, eller bare rimeligt.
Avatar billede gg9 Nybegynder
17. november 2010 - 15:42 #6
Jeg har nu afprøvet HP'en og må sige at jeg blev noget skuffet. Virkede som en rigtig dårlig skærm og kedeligt design.
I stedet faldt jeg over denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/ENLX86JO757NC/packard-bell-easynote-lx86-757-barbar

Jeg har ikke nogen erfaring med packard bell, men umildbart virkede den utrolig lækker - godt design, fedt tastatur, god klar skærm. i5 processor. osv
Vil sætte stor pris på respons på denne pc - Pengene værd? Godt grafikkort osv?
Avatar billede marantz Nybegynder
01. december 2010 - 09:06 #7
Blev det en MM-vision bærbar??