Avatar billede dallas16 Nybegynder
17. november 2010 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny hdd i min bærbar

Jeg har en Acer Aspire 5050.
HDD stod af og jeg har købt en ny.
Jeg troede egentlig jeg kunne boote op på min XP cd, jeg har og der formattere HDD.

Men, jeg kan ikke få lov til at oprette en partition og eftefølgende lave en formattering.

Jeg kan heller ikke få lov til at trykke F6 under installationen, således at jeg kan installere fra 3.part

Er det fordi jeg mangler den rette driver til HDD og hvor finder jeg den henne?
17. november 2010 - 11:53 #1
Velkommen til SATA 'helvedet' *S* ...

... check i BIOS under Harddisk ell. lign. - hvis muligt skal den stå til [Compatible] [EDI mode] ell. lign... Så skulle 'problemet' med SATA driver være klaret...
Avatar billede dallas16 Nybegynder
17. november 2010 - 23:02 #2
De muligheder har jeg ikke i BIOS, jeg har tjekket...
Skal jeg opdaterer BIOS på den? (Det tør jeg næsten ikke)
Avatar billede dallas16 Nybegynder
17. november 2010 - 23:05 #3
Er det bedre at smide Vista på den, løser det problemet?
Det har jeg forøvrigt prøvet, men der fik jeg ikke lov til at formattere disken
Avatar billede dallas16 Nybegynder
17. november 2010 - 23:10 #4
Forresten så er det en IDE disk jeg har og ikke en SATA
18. november 2010 - 06:32 #5
Kan HD'en overhovedet ses i BIOS ?
Avatar billede dallas16 Nybegynder
18. november 2010 - 08:35 #6
ja, men det ser godt nok lidt underligt ud, en kort tekst og en masss $$$$$$ tegn efter...
Burde den finde hdd selv, når det er IDE ?
Kan hdd være defekt ?
Avatar billede dallas16 Nybegynder
18. november 2010 - 12:14 #7
Jeg hev lige hdd ud igen og ser, at den har bukket et ben, da jeg satte den i og da jeg så nu skulle forsøge at rette det op, knækkede det selvfølgelig. Så må man vel sige den er defekt og forklare problemerne ikke sandt?
Avatar billede dallas16 Nybegynder
18. november 2010 - 20:53 #8
´lukker den selv, da fejlen er fundet