Avatar billede bertel21 Nybegynder
17. november 2010 - 20:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP problemer

Hejsa.

Jeg er i gang med at lave en webshop og løber ind i følgende problem.

her kan i se fejlmeldingen: http://www.plumfolio.dk/webshop

her er den som forsager fejl:
<?
    header("location:products.php");
?>

Her er som det skulle virke: http://www.plumfolio.dk/simpleshop

Jeg tror det har noget at gøre med at min index på nuværende tidspunkt ser sådan her ud:

    <div id="header">
    <?php include('header.html');
    ?>
    </div>
    <div id="menu">
    <?php include('menu.inc.php');
    ?>

    </div>
      <div id="indhold">
      <?php if (!isset($_GET['underside'])){
      include ('side1.html');}
      else {
      include $_GET['underside'];
      }
      ?>
      </div>
  <div id="footer">
  <?php include('footer.html');
  ?>
  </div>

Jeg kalder allerede en "header" men jeg vil jo gerne have at products.php skal loades ind i min indholds div, så hvordan kommer jeg udenom det her problem?

anyone?
Avatar billede bertel21 Nybegynder
17. november 2010 - 20:14 #1
OBS!

I skal trykke på produkter efter i har trykket på det første link for at få fejlmeddelelsen.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. november 2010 - 20:34 #2
Nu kan vi jo ikke se din fulde kode men har du tjekket:

http://php.net/manual/en/function.header.php

Der står at INGEN kode der laver output må stå før din header()

Altså <html> må ikke stå før..
Avatar billede showsource Seniormester
17. november 2010 - 21:04 #3
Og du har vist to gange session_start() ???
Som jo som nævnt SKAL komme før output til browser.
Linieskift og space før <?php er også output!
Avatar billede showsource Seniormester
17. november 2010 - 21:05 #4
Og
include $_GET['underside'];
er godt nok lidt kriminel !

$_GET['underside'] kunne jo være stien til et "bad" phpscript på en server ude i byen.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
17. november 2010 - 21:25 #5
Sorry jeg har knoklet mig igennem det her og endelig fået noget til at virke, jeg er helt grøn med databser osv. men efter mange timers arbejde fik jeg det her op at køre ... nogenlunde!!

Men hvis der er en af jer der gider, vil jeg gerne sende filerne til jer, det fylder næsten ikke noget, for tror ikke jeg selv har viden nok til at rette i PHP koderne... Er der nogen der kunne være behjælpelig med det?
Avatar billede bertel21 Nybegynder
17. november 2010 - 21:35 #6
Lige hurtigt ... Hvis jeg putter den her kode:

<?
    header("location:products.php");
?>

Ind på min index side HELT i toppen, før html osv. så virker PHP også fint, så kører siden som på link 2, men så ser den bort fra alt andet på min side - altså min menu, div boxe osv.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. november 2010 - 21:45 #7
Kigget på det link jeg har givet dig?

Åbenbart ikke. Der står at header("location:

Laver en redirect. Så det eneste du laver der er faktisk den ting at du siger den i stedet skal gå til din products.php

Du burde nok i stedet for lave en include
Avatar billede bertel21 Nybegynder
17. november 2010 - 21:48 #8
Jo jeg forstod det bare ikke :) Jeg er virkelig grøn på området sorry... Ok så i stedet for, skal jeg i toppen før html? skrive

<?
    include("includes/products.php");
?>

? det kan jeg ikke få til at virker heller...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. november 2010 - 22:32 #9
Det er vel noget ala

<?php

include 'includes/products.php';

?>

Så skal du bare placere din include det rigtige sted i din index fil.

Altså din include behøver ikke være i toppen men kan være overalt på siden
Avatar billede bertel21 Nybegynder
18. november 2010 - 00:06 #10
Men den skal jo ikke loade sammen med index filen, først når der bliver trykket på linket produkter...?
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 00:29 #11
Prøv at forklare bedre, hvad du gerne vil opnå?

Vil du include noget (hente noget ind på den side du går ind på) eller redirecte/sende en person videre fra 1 side til en anden automatisk)?

Der er stor forskel.

Hvis du skal bruge

<?php
    header("location:products.php");
?>

SKAL den placeres i toppen af din fil, før der udskrives noget til browseren. Den vil sende dig videre til en anden side automatisk.

Hvis du ønsker at hente noget indhold ind på siden, kan du bruge

<?php
include 'includes/products.php';
?>

Den kan placeres hvor som helst i din fil.

Hvilken en af dem er det som du søger?
Avatar billede bertel21 Nybegynder
18. november 2010 - 08:08 #12
Okay jeg prøver forfra.

Jeg vil gerne have det skal fungere som i link 1

http://www.plumfolio.dk/webshop

Men jeg vil selvfølgelig have den skal virke som i link 2

http://www.plumfolio.dk/simpleshop

Hvor, når der trykkes på "læg i kurv" kommer videre til kurven, det gør man ikke i link 1, af en eller anden årsag?
Avatar billede bertel21 Nybegynder
18. november 2010 - 08:51 #13
Jeg har løst problemet - eller dvs. jeg har bare bygget det op fra html index i stedet for at bruge PHP index... Det virker selvom det ikke var den ønskede løsning :(

Ellers tusind tak for alt jeres hjælp, i kan smide et svar hver og så fordeler jeg points.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. november 2010 - 09:12 #14
Svar
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 12:51 #15
Godt at du fandt en løsning :-)

Men altså jeg er sikker på at vi nok skal få det andet til at virke, hvis du ønsker det.
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 12:51 #16
Svar