Avatar billede jesperlybech Nybegynder
17. november 2010 - 21:45 Der er 2 kommentarer

Problemer med Exchange og Outlook

Hej,

Jeg er (var) i gang med at benytte exchange mellem min gmail og outlook og fulgte den vejledning Microsoft selv har lavet.

Jeg sidder dog (MEGET) fast nu.
Har fået oprettet min exchange og blev bedt om at tjekke at navnet var ledigt. Her kommer en fejlmeddelse om at der ikke er forbindelse til exchangeserveren. Får følgende fejlmeddelse:
"Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kunne ikke åbnes. Filen C:\Documents and Settings\....\Outlook\outlook2.ost er ikke en offlinemappe.

Dvs. at jeg nu slet ikke kan benytte mit outlook, for det lukker ned efter fejlmeddelsen - ØV!

Håber nogle kan hjælpe mig med at få exchange til at virke - eller blot få det helt fjernet, så jeg kan benytte outlook igen.

På forhånd tak.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
17. november 2010 - 23:25 #1
Din outlook er sat op til at køre "cachelagret tilstand". Det betyder at du offline fra exchange serveren kan kigge på dine mails. ost filen er den fil outlook gemmer offline indholdet i. Hvis du slår cached mode fra (kontrolpanes/post/emailkonti/ egenskaber) eller sletter ost filen skulle den kunne starte op igen.

Hvor kommer din gmail ind i billedet?

//Tommy
Avatar billede jesperlybech Nybegynder
18. november 2010 - 17:43 #2
Hej Tommy :)

Nu kan jeg da åbne Outlook, mange tak.

Min gmail kommer ind i billedet idét jeg skal benytte iCal til synk. mellem min google-calender og mit outlook.
Google calender understøtter exchange, og kan derfor pushe fra min mobil til mit outlook.

Grunden til at mit outlook gik i "ged" var at jeg havde "forsøgt" at koble min gmail på mit outlook. Dog uden held.

Fulgte en vejledning på nettet...