Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
18. november 2010 - 19:40 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til vurdering af computer til chef....

Hej eksperter.

Min chef er på udkig efter ny computer, og har spurgt om jeg ikke lige kunne som om de to han har fundet er gode nok eller om der er noget som kan ændres. Synes nogle gange det godt kan være lidt svært at vurdere komponenter og sammenligne dens priser på konkurrenternes priser osv...

Derfor vil jeg gerne lige høre jeres mening. Han er ude efter en samlet løsning (Nok købt i en butik).

Han har fundet 2:

PC 1:
-Linkworld mini 7271-04 C.2121 Black Piano 450W
-Asus M2A74-AM/C/SI - bundkort - micro-ATX - AMD 740G
-AMD Athlon 64 AM2 5400+ /65W 2x512Kb 2,8Ghz
-LC Power Cosmo Cool LC-CC91 - Processor-køler
-2Gb ram (2 x 1Gb) Kingston Value RAM DDRII PC800 CL5.0
-Seagate Barracuda 7200.12 500Gb HDD 7200rpm SATA
-Samsung Super-WriterMaster SH-S223C - Disk drev - DVD +/- RW
-Windows 7 Home Premium
-Office home and student 2010

Grafikkort er onboard (ATI Radeon 2100)

Pris: 3800 kr.

PC 2:
-Aopen ES45FB Black Miditower 350W Silent
-Intel Core i3 540 3,06 Ghz 4MB 73W Box S1156
-Asus P7P55 LX Intel P55 DDR3
-Corsair DDR3 PC1333 2GB Value Select
-Seagate Barracuda 7200.12 500Gb HDD 7200rpm SATA
-Samsung Super-WriterMaster SH-S223C - Disk drev - DVD+/-
-Grafikadapter - Radeon HD 4350 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB
-Windows 7 Home Premium
-Office home and student 2010

Pris: 4870 kr.

Hvad siger i til de to computere?

Venlig hilsen Jesper Pedersen
18. november 2010 - 20:09 #1
Hvad skal den bruges til ?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2010 - 20:10 #2
jeg ville spare de 1000kr - og officepakken skal han overlevere til afkom - som chef (ansat) til firmabrug er han ikke med i licenspakken over tilladte brugere (home & student).
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
18. november 2010 - 20:32 #3
Tror det er en allround computer til hjemmet, noget skriveri, lidt spil til sønnniken osv.
claes57: Det er til privat brug....
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2010 - 12:16 #4
jeg vil stadig tage pc1. Skulle der senere opstå et behov for kraftigere grafik til spil, så skal der også mere ram i - men der er ingen grund til at starte med at købe grafikkort når behovet ikke er der.
Avatar billede EvilRebel Nybegynder
19. november 2010 - 20:32 #5
Det store spørgsmål er om der er nogen som skal bruge computeren til spil. Og endnu vigtigere: hvilken slags spil. Hvis den skal bruges til større 3D spil har man brug for et dedikeret grafikkort (hvilket udelukker den første). Hvis ikke den skal det vil jeg sige at 4800 er for meget at betale.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
19. november 2010 - 20:54 #6
#5: så du mener hvis han ikke skal spille større spil er pc1 fin?
Avatar billede EvilRebel Nybegynder
19. november 2010 - 20:59 #7
Den øverste er rigeligt til enhver som ikke har nogen specielle behov, ja.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
20. november 2010 - 16:14 #8
okay. Hvad synes du om prisen så?
Avatar billede EvilRebel Nybegynder
20. november 2010 - 18:48 #9
Man kunne sikkert finde en der er billigere. Men for 3800 vil man sandsynligvis også være sikker på at den ikke bliver forældet inden for de første par år.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
21. november 2010 - 13:13 #10
Hmmm. Undskyld men er lidt forvirret lige nu. Hvis man spørger på andre sites siger de, at de er for dyrt med de to. Men du siger det måske kan findes billigere men til den pris vil de ikke blive forældet? Hvad ?
Avatar billede EvilRebel Nybegynder
21. november 2010 - 19:04 #11
Kommer meget an på hvor fremtidssikret du vil være. Det er rigtigt at man med et lavt forbrug vil kunne klare sig med en til 3000 eller under. Problemet er bare at den måske ikke ville kunne bruges om 2-3 år. Men når man tager risikoen for at noget går galt inden da i betragtning vil jeg være enig i at det måske er bedre at finde en billigere en.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
14. december 2010 - 19:35 #12
Vil sige at min chef ikke blev ret meget klogere af dette, men alligevel give nogle point til dig #11 :)