Avatar billede BeJu Nybegynder
18. november 2010 - 20:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Jeg byggede på et tidspunkt en PCere for en ven, men da den var samlet ville den ikke starte diverse blæser slog lide igang og løb et par omgange og så døde de. Efter få sekunder skete det igen og igen og igen.
Det vidste sig at det var strømforsyningen der ikke magtede det, bundkortet er et Asus P755H og strømforsyningen var en Linkworld Diamond 800 watt ( den kører idag med en ældrer Netgear 500 watt)
Kan jeg ud af specifikationerne læse mig frem til hvad jeg skal købe for ikke at lave samme fejl.
Avatar billede noltus Novice
18. november 2010 - 21:27 #1
Det du skal vide er,er det 20 ell. 24 bens stik på bundkortet.skal der SATA diske i,er der behov for extra stik til grafikkort
Avatar billede BeJu Nybegynder
18. november 2010 - 21:47 #2
Ja det er korrekt med stikkende. men problemmet tror jeg er at bunkortet prøver at starte men skal give besked til strømforsyningen om at give fuld power og det sker så ikke. Og hvorfor ikke ?
Avatar billede noltus Novice
18. november 2010 - 22:08 #3
Strømforsyningen starter altid med fuld power,hvis den ikke gør det er den deffekt
Avatar billede BeJu Nybegynder
19. november 2010 - 00:45 #4
Ja det har du nok ret i men med en bestemt type strømforsyning kan ihvertfald ikke bruges til nyere bundkort og derfor søger jeg information hvordan man skiller den gode fra den mindre gode
Avatar billede noltus Novice
19. november 2010 - 00:59 #5
Du skal bare gå efter en strømforsyning med 24 pins bundkortstik,de kan tilsluttes alle bundkort også dem med 20 pins stik
Avatar billede BeJu Nybegynder
24. november 2010 - 16:57 #6
Jeg tror ikke det kun er antallet af stik der er problemmet da der var stik nok på den strømforsyning der ikke virkede og normal er stikket lavet sådan at man kan frakoble de sidste fire stik hvis man ikke bruger dem.
Men jeg har købt en strømforsyning så må jeg bare håbe den virker.