Avatar billede jakob1233 Nybegynder
19. november 2010 - 01:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Modtager og sender?

Kan man få noget trådløs netværk hvor man har en sender man stopper et netværksstik ind i, og så har man en modtager hvor man også har et netværksstik i da jeg ikke har mulighed for at trække et kabel.

og i såfald, hvor finder man det hende og hvad hedder sådan et system egentlig?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 01:30 #1
En trådløs router?
Avatar billede jakob1233 Nybegynder
19. november 2010 - 02:26 #2
næppe... for deer skal jo både være sender og modtager.... har 4 trådløse routere i forvejen... problemet er blot at der kan jeg ikke trække et netstik ud med internet og direkte ind i en telefon
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 08:55 #3
Avatar billede mrgumble Nybegynder
19. november 2010 - 09:25 #4
Du skal blot anvende en bro: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=bridge&sp=all&pid=4392775

Denne model fungerer både som bro og access point, dvs. den kan modtage et trådløst netværk, men også sende det videre. Den har tilmed indbygget DHCP-server, men den skal du nok slå fra hvis du i forvejen har et fungerende intranet.
Avatar billede jakob1233 Nybegynder
21. november 2010 - 13:59 #5
Takker utrolig meget for det gode svar.... Mange gange TAK!
Avatar billede jakob1233 Nybegynder
21. november 2010 - 14:02 #6
Problemet er så bare at varen er udsolgt:-( og derfor kan jeg ikke få den med det samme.

Nej, stikkontakterne kører ikke på samme relæg eller måler.

Jeg har to bygninger hvor jeg skal sende internet hjemmefra og over i min butik, da der er kommet vand i et af TDC's skabe hvorfor jeg ikke ved hvornår mit internet i butikken kommer op og køre igen :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2010 - 18:20 #7
Okay. Har deltaget i anden tråd, hvor der blev sagt at disse homeplug enheder virker på tværs af sikringsgrupper. Sågan virkede de i en forbindelse mellem 2 naboer, selvom de ikke var koblet på i samme husstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2010 - 18:20 #8
Sågan=sågar