Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
19. november 2010 - 16:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Wordpress? Wampserver? opsætning/installation

hmm.. downloadede wordpress.. åbnede readme og trykkede på wp-admin/install.php ...
den kom så frem med denne her fejl...

http://img813.imageshack.us/img813/1973/53639616.jpg
Error: PHP is not running
WordPress requires that your web server is running PHP. Your server does not have PHP installed, or PHP is turned off.

ja det er nok fordi jeg ikke har det installeret på min server, tænker jeg... så jeg downloadede Wampserver.. og troede bare jeg skulle have det kørende i baggrunden... meeeen.. igen med samme fejl..

prøvede 3-4 tutorials men det er ikke lykkedes at få det til at virke endnu.

Går udfra at hvis man har wampserver kørende i baggrunden er det fint nok ik?

scrrenshots fra wamp...
http://img139.imageshack.us/img139/1594/52859690.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/2161/75347374.jpg

Jeg føler lidt at jeg har kastet mig ud i et projekt jeg ikke helt kan overskue, medmindre jeg får lidt hjælp...

skal bruge det hele til at lave noget blod / nyheder på en hjemmeside..

På forhånd tak... ved jo efterhånden hvor kloge i er herinde :)

Windows XP - Firefox - (telia)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2010 - 18:11 #1
og du kalder siden via localhost/xxx ?
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
19. november 2010 - 19:17 #2
den må du hellere uddybe... jeg forstår ikke helt!..
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
19. november 2010 - 19:22 #3
Også lige den her php-text... er der noget galt i den?.. eller er det fordi mit PHP ikke virker endnu!...?

<?php
mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("blog");
?>

<html>
<head>
<title>BLOG</title>
</head>
<body>

<?php
$sql = mysql_query("SELECT * FROM BlogData ORDER BY id DESC");
while($row = mysql_fetch_array($sql)){
$title = $row["title"];
$content = $row["content"];
$category = $row["catagory"];
?>

<table border="0">
<tr><td><i><font size="2">Written by:</font></i></td>
    <td><i><font size="2"><?php echo $title; ?></font></i></td></tr>
</table>

<hr />

<table border="0">
<tr><td><?php echo $content; ?></td></tr>
</table>

<table border="0">
<tr><td><strong><?php echo $category; ?></strong></td></tr>
</table>

<?php
}

</body>
</html>
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2010 - 19:49 #4
når du starter din wampp (jeg bruger xampp - men de er meget ens), så vil apache og php køre på din lokale maskine. Derfor kan du ikke i browser skrive www.mitsite - men skal i stedet skrive www.localhost
På min xampp skal jeg angive mappen, hvor jeg har indlæst wordpress - fx localhost\mitsite
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
19. november 2010 - 21:39 #5
Ja okay... nu vil installationen virke...
Jeg extractede wordpress ind i wamp/www/wordpress/...

Og da jeg så trykkede localhost (i menu-tappen) kunne jeg vælge /wordpress/
også kom der endnu en fejl!
..
/wordpress/wp-includes/comment.php
..
jeg valgte så den rigtige fil manuelt, og wupti det virkede..
..
http://localhost/wordpress/wp-admin/install.php

Tak for hjælpen... nu skal jeg så bare løse det problem hvor fejen siger:
..
Parse error: parse error in C:\wamp\www\ai\index.php on line 101
..
ka det evt være php-koden som er forkert?

smid et svar.. :)
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
19. november 2010 - 21:57 #6
bahh.. manglede bare et
?>
:).. kun lige begyndt på det, men det er til at forstå... ikke ligesom da jeg startede med at lære html... :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2010 - 10:55 #7
læg bare et svar selv og luk. Og god fornøjelse med at tilpasse wordpress.
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
20. november 2010 - 12:20 #8
okay..
håber fornøjelsen kommer....
det har det ikke just været indtil videre...