Avatar billede Johanstig Nybegynder
21. november 2010 - 05:04 Der er 6 kommentarer

Problemer med trådløst internet til stationær computer

Hejsa.. Jeg har netop købt denne computer fra Sharkgaming.dk: http://www.sharkgaming.dk/index.php/shop/shark-gs/brutalityi5.html

Da jeg kun har trådløst internet herhjemme, har jeg købt dette netkort til den: http://www.sharkgaming.dk/index.php/shop/netkort/tradlost-netkort-sempre-wlan-pci-54mb.html (har fået en wireless adapter med til at skrue bag på computeren)

Pt sidder jeg på min bærbare, fordi jeg simpelthen ikke kan få det trådløse internet på min stationære op at køre - eller dvs. det kan jeg sådan set, men kun nogle gange.

Det startede med, at jeg havde fået en forkert driver med til netkortet - en som ikke understøttede win7 som er det styresystem jeg bruger. Så jeg hentede denne her fra min bærbare og overførte den til min stationære: http://global.level1.com/da/downloads.php?modelstr1=WNC&modelstr2=0301 (det er den første driver som er på listen jeg har hentet)

Efter jeg fik installeret driveren og "indsat" mine trådløse internet oplysninger og connectet, så virker det stadig ikke. Dog sker det somme tider, at jeg kommer på (ved ikke hvordan eller hvorfor), men efter jeg har lavet 1-2 søgninger, så går det ekstremt langsomt og til sidst ryger nettet så igen.

Det skal lige siges, at nettet her på min bærbare virker helt upåklageligt, så jeg er virkelig på bar bund mht. problemet :(

Er der nogen der, udfra min rodede beskrivelse af problemet, kan fornemme hvad der er galt? Eller skal har I brug for mere information? Jeg giver gerne al den information i nu måtte mangle til at løse dette irriterende problem.

Mvh Johanstig
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2010 - 10:59 #1
Det var da en glimrende beskrivelse : )

Lyder som et problem med antennen, altså at signalet er for svagt.
- hvis f.eks. PC'en står inde i et hjørne, skærmet af et metal-bordben..

Prøv at trække den ud midt i rummet - bare for at konstatere at det ikke er dét..
Avatar billede Johanstig Nybegynder
21. november 2010 - 15:23 #2
Okay.. det vil ja da lige prøve :) Skriver lige hvordan det er gået
Avatar billede Johanstig Nybegynder
21. november 2010 - 19:18 #3
Det virker stadig ikke.. Det underlige er, at min bærbar, lige ved siden af, virker helt fint på det samme trådløse net. :<
Avatar billede Svopper Nybegynder
21. november 2010 - 21:02 #4
Jeg ville forslå en kablet forbindelse, til en stationær, da det er det nemmeste. :)
Avatar billede Johanstig Nybegynder
21. november 2010 - 23:47 #5
Ja .. det ville jeg også helst have, men det bare ikke rigtig lade sig gøre :( Jeg har kun det trådløse at gøre godt med
Avatar billede Johanstig Nybegynder
22. november 2010 - 15:29 #6
Nu har jeg forsøgt at kable den til routeren, og der virker det fint. Jeg ringede til Sharkgaming i dag, og de sagde, at jeg skulle oprette forbindelsen gennem windows. Nogen der ved hvordan jeg gør det (win7) ? De vidste det ikke lige på stående fod.