Avatar billede HotSpurs Juniormester
23. november 2010 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min PC fryser regelmæssigt

Som overskriften lyder, så fryser min computer regelmæssigt. Det sker både når jeg spiller spil, er på nettet eller bare er i stifinder..

Jeg har allerede kørt antivirus (AVG), Mem Turbo Pro, Care for your Computer (ydelsesprogram) og standard diagnoseprogrammer. I enhedshåndtering (før og efter tilslutning) er der ingen problemer registreret, og mine RAM lader til at være i orden. Derudover har jeg med både støvsuger og vatpinde renset computeren for støv. Intet virker.

Mit system ser således ud;

Windows Vista Home Edition (SP2 + nyeste opdateringer)
Intel P4 CPU 2,6 Ghz
2,50 GB Ram
Avatar billede HotSpurs Juniormester
23. november 2010 - 10:23 #1
Og mystikken fortsætter; når jeg genstarter computeren efter frysning, kan jeg ikke komme ind i BIOS. Når jeg trykker Delete, genstarter computeren uden at gå ind i BIOS...
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 10:33 #2
Jeg fryser også regelmæssigt :-)

Prøv at downloade SIW, hvis du kan: http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/SIW.shtml
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 10:37 #3
Find ud af om der er noget der bliver for varmt. Hvis du kan finde en hel bestemt sekvens, og kan genskabe problemet, vil problemet være binært, hvis det er helt tilfældigt vil problemet være analogt. ie. ydre omstændigheder så som varme.
Avatar billede HotSpurs Juniormester
23. november 2010 - 12:05 #4
Tak for rådet jape44 :)

Faktisk har jeg tidligere haft kæmpe problemer med en alt for varm CPU, men da det var på en anden computer har jeg ikke lige tænkt over det.

Med brug af Speedfan kan jeg nu se at CPU'en i gennemsnit er ca. 55 grader varm, men kan på et par sekunder nedkøle til ca. 40, hvis ingen programmer kører.

Det varmeste jeg har registreret er 60 (!)

Kan man på nogen måde, udover at putte nyt "pasta" på cpu'en, nedbringe varmen? Og er 60 grader overhovdet noget at bekymre sig om?
Avatar billede HotSpurs Juniormester
23. november 2010 - 12:08 #5
BIOS-problemet er til gengæld "løst", jeg kan nu endelig komme derind igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 12:11 #6
2.5 gb ram er ikke ret meget skal jeg lige hilse og sige

kunne meget vel være der du skal søge den
der kunne oven i købet være fejl på dem er det testet
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 12:16 #7
Lyder godt

En CPU, burde kunne klare 75 grader alt efter hvad producenten tilbyder og overclocking taget i betragtning.

pasta, er en vital del. hvis du har haft kølleren af, og ikke monteret den regelmæssigt, bør du gentage forsøget :-)
Avatar billede HotSpurs Juniormester
07. juli 2011 - 20:36 #8
Problem ikke løst, men fortsætter i ny tråd
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2011 - 07:21 #9
hvilken tråd
hvborfor fortsætter du ikke bare her

??????????????????