Avatar billede madser22 Novice
23. november 2010 - 20:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

befordringsfradrag

Hejsa.

Jeg er på SU og bor i Hobro. Jeg har fritidsarbejde i Århus ca 16 timer om ugen. Kan jeg trække min tog udgift fra i skat?

M.V.H
Mads
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2010 - 20:22 #1
Ikke tog udgift, men kr. pr. km.
Skat skelner ikke mellem fritidsarbejde og fuldtidsarbejde.
Så du har fradrag efter gældende regler........

http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.php
Avatar billede a1a1 Novice
23. november 2010 - 20:32 #2
hvis der er mere en 24 km. transport til arbejde kan du trække det (overskydende) fra (per dag du er på arbejde hvis det 3 dage kan du så trække (århus-hobro)-24 * 2 kr. (hvis under 100 km. totalt) )
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2010 - 20:39 #3
Hvilket arbejde giver ret til fradrag?
Arbejdspladsen skal være indtægtsgivende for at give ret til befordringsfradrag. Transport til et uddannelsessted giver derfor normalt ikke ret til befordringsfradrag. Tilsvarende kan arbejdsløse ikke få fradrag for kørsel til arbejdsformidlingen, og civile værnepligtige kan ikke få fradrag for kørsel til tjenestestedet. Hvis du modtager efteruddannelse som led i arbejdet, kan du dog få fradrag for transport til uddannelsesstedet. Det samme kan lærlinge til deres læreplads.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130748&vId=203644&search=befordringsfradrag
Avatar billede a1a1 Novice
23. november 2010 - 20:46 #4
haverslev... læs igen ;o)
FRITIDSARBEJDE, dvs ikke på SU ;O)
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2010 - 20:53 #5
Det er jo lige meget om det er fritidsjob eller "alm. arbejde, det skelnes der ikke imellem.
Det afgørende er, at det er ET skattepligtig job altså det indberettes til skat osv.
Det med SU, lærlinge er jo ydeligere oplysninger
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2010 - 20:53 #6
a1 >> Ikke forstået????
Hvad er der galt med haverslev's link????
Avatar billede a1a1 Novice
24. november 2010 - 09:49 #7
intet galt med linket