Avatar billede comaco Praktikant
24. november 2010 - 17:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Processer hænger i IE 8

Hej

Et af de svære spørgsmål.

Når jeg starter IE 8 32 bit så startes 2 processer i job listen
Lukker jeg nu IE så hænger processerne.
Starter jeg IE igen åbnes nu en tredje proces.
Lukker jeg IE igen hænger der nu 3 processor.

Nu kommer så det sjove.

Forsøger jeg at starte IE igen hænger programmet.
Skyder jeg proces træ ned for første proces  lukkes de 2 første processer.
Skyder jeg nu den sidste proces ned kan jeg så starte forfra igen.

Problemet er gælden for Vista, XP og Win 7 64 bit version.

Jeg har kontrolleret TabProcGrowth I registrerings databasen og den er sat til medium.

Jeg har efterfølgende installeret IE 9 og har samme problem.

Det endnu mere sjove. Hvis jeg starter IE 64 bit version så er der ingen problemer. Hverken i IE 8 eller IE 9.

Mit gæt er at det må være et tredje parts program der driller, men hvilket. Min mistanke falder lidt på Google, da det er det program der går igen på min kones arbejdsplads, hvor de har samme problem.

MVH

Jan Wiile Christensen
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2010 - 17:47 #1
i win7 (sikkert også de andre) er der link til 'start IE uden tilføjelsesprogrammer'
Prøv den - hvis den ikke laver samme nummer, så må du fjerne et tilføjelsesprogram ad gangen og teste - når den ikke hænger længere, så har du synderen, som du kan fejlmelde (google har et dansk kontor - og de laver ikke meget derinde - fx skriver de ikke regninger ud).
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 17:56 #2
Start IE8, klik på Funktioner, klik Internetindstillinger, klik på knappen SLET.
Sæt flueben i de 3 øverste linjer og klik på slet.

Klik på Faneblad Avanceret, klik på Nulstil

Og/Ellers:
Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".

Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
24. november 2010 - 18:29 #3
Her er lige en håndfuld (andre?) trix ->

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]
Avatar billede comaco Praktikant
24. november 2010 - 18:48 #4
Hej claes57

Jeg har fundet en løsning ud fra din kommentar.
Jeg har nået at installere IE9 og her kunne jeg ikke lige finde linket til at starte uden tilføjelsesprogrammer.

jeg gik derfor ind under værktøjer og administrer tilføjelsesprogrammer. her deaktivererede jeg dem en efter en. det viste sig at det var Norton der var problemet. Undskyld Googel ;0).

men der er ikke nogen boks, hvor jeg kan accepetere dit svar. Går ud fra at du har skrevet det som en kommentar. Gider du lige skrive det som et svar så du kan få point.

MVH

Jan
Avatar billede comaco Praktikant
24. november 2010 - 18:50 #5
arre I er sgu hurtige. Til karise_larry. Jep det var løsningen. Skriv det som et svar så jeg kan give point.
24. november 2010 - 18:56 #6
Ping...
(Deles mellem flere !)