Avatar billede dkkaw Nybegynder
25. november 2010 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Exchange server 2010 - Luk af for adgang til mail i perioder

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at bestemte personer ikke kunne tjekke deres mails f.eks. hver mandag kl. 10-12. Er det muligt?
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. december 2010 - 08:45 #1
En mulighed er at lave et schedulet job der lukker for de afhængige mail services, og starter dem igen kl. 12.

En nok noget ufin måde, men jeg ved ikke om der findes noget i selve exchangen der kan gøre dette.
Avatar billede dkkaw Nybegynder
01. december 2010 - 11:49 #2
Tak for forslaget.
Desværre er det kun få brugere der ikke må kunne tjekke mails, ikke alle sammen.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
02. december 2010 - 09:31 #3
Hejsa -
Jeg ville blot udbygge foreslaget fra lassbm en smule alt efter hvad det er du vil lukke af for. (OutlookAnyware, OWA, POP3 eller IMAP4)

Men schedule eks følgende om aftenen:

Get-mailbox brugernavn| Set-CasMailbox -OWAEnable $False (disabler OWA for brugeren)

Om morgenen kan du så gøre det modsatte.

Du kan også lave en txt-fil med alle berørte brugere, indlæse brugerlisten i et array '$BrugereArray' og køre en foreach så du rammer alle brugere...

Det hele laves selvfølgelig gennem EMS'en (PowerShell)

God fornøjelse ;)
Avatar billede dkkaw Nybegynder
07. februar 2011 - 12:29 #4
Lukker