Avatar billede N00b Novice
25. november 2010 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Margen i Højre kollone

Hej.
Jeg har et dokument der indeholder 2 kolonner.

Meninger er at når dokumentet er printet ud at man kan skærer det over på midten og lægge Højre & Venstre side oven på hinanden og så have 2 identiske... Men margen i højre side er mindre end i venstre så de passer ikk oven på hinanden :'( margen i Venstre Skal være 1.5cm og samme i venstre side af Højre kolonne (der skal være plads til huller) men jeg kan ikk få Venstre margen i højre til at holde samme margen som i Venstre, på en måde så begge kan lægges sammen og udfyldes med karbonpapir mellem :(

Er der en skarp word bruger der kan hjælpe mig ?

btw, jeg bruger O2k7

/Rex
25. november 2010 - 18:09 #1
Du skriver 2 kolonner? - er det fordi du har oprettet det i en tabel?

Den letteste måde at lave det på er at oprette dokumentet med 2 spalter.
Skal der være 1,5 cm margen i både højre og venstre side skal der være 3,0 cm mellem spalterne.
Skal der være forskel på venstre og højre margen, er du nødt til at lave spalterne med manuelle indstillinger.
Avatar billede N00b Novice
25. november 2010 - 20:06 #2
Hej Erikjuul
Øhh ja nej :)

Det er mig der skriver forkert, det er 2 spalter (selve indholdet af spalten er oprettet i tabeller, derfor ja nej).

Jeg ved ikk helt hvordan jeg skal forklare det, men resultatet skal blive en blok (arkene printes, og skæres på midten så de giver 2xa5) så det er jeg er ude efter er at alle margener er ens i forhold til midt af papiret, så når jeg lægger dem oven på hinanden (efter de er skåret) og fx. holder dem op imod lyset bør jeg kun se samme tekst/billede hele vejen igennem.

Kan bare ikk lige få det til at funge helt som det skal :( og som tidligere nævnt skal der være 1.5 cm margen i Venstre side på begge a5'er.

Håber at jeg har forklaret mig rigtigt denne gang :)

/Rex
26. november 2010 - 11:28 #3
Tabellerne er fuldstændig underordnede i denne sammenhæng.

Hvis du vil have en venstre margen på 1,5 cm på begge A5-ark, og f.eks. en højremargen på 1 cm, skal du vælge disse højre og venstre margener under sideopsætning. Margenerne i "midten" af A4-arket får du ved at vælge 2,5 cm(1,5 cm + 1 cm) afstand mellem spalterne.
Avatar billede N00b Novice
26. november 2010 - 17:39 #4
Øj øj du er en gutterhelt
Det var lige det der skulle til for at det flaskede sig :)

Smider du et svar, så jeg kan give points ;)

/Rex
29. november 2010 - 09:20 #5
OK! - godt det lykkedes for dig.