Avatar billede akyhne Nybegynder
27. november 2010 - 09:43 Der er 5 kommentarer

Forhindre wrapping i span

Kan det gøres med .css?

Altså forhindre at teksten i en span bliver ombrudt hvis der ikke er plads?
Avatar billede majbom Novice
27. november 2010 - 10:23 #1
hvad skal den så? skjules? scroll?
Avatar billede akyhne Nybegynder
27. november 2010 - 11:51 #2
Nej, den skal hoppe ned på næste linie. Det gør den sådan set også i både Firefox, IE8 m.m men IE7 har et par millimeter før den hopper ned, hvor teksten i Span'en brydes først. Når man gør browseren lidt mindre, hopper den ned som den skal.
Avatar billede miqe Nybegynder
02. december 2010 - 04:09 #3
Er det ord eller hele linjer du ikke vil have ombrudt?
Er det hele indholdet i en SPAN kan du benytte white-space: nowrap;

Du kan læse lidt om css wrapping her: http://www.w3schools.com/css/pr_text_white-space.asp
Avatar billede akyhne Nybegynder
02. december 2010 - 08:36 #4
Ja hele linier, men det fungerer ikke for IE7.
Avatar billede miqe Nybegynder
02. december 2010 - 23:20 #5
Du er velkommen til at smide screenshot af hhv. hvordan det skal se ud og hvordan IE7 gør det forkert.

http://skitch.com/ er en gratis løsning til screenshots, som du bare kan linke til.