Avatar billede peerloekke Nybegynder
27. november 2010 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer aspire 6935g sort skærm

Hej

en af mine venner har en acer computer, men her på det seneste er den begyndt med at starte op, genstarte nogle gange også forblive tændt... Der kommer bare ikke noget op skærmen, den er bare SORT!

Computeren kører med vista home premium 32-bit. Vi har prøvet at skifte harddisk, men det hjælper ikke.

Vi tror det skyldes et hardware problem.
27. november 2010 - 17:39 #1
hvis den start op og viser boot screen, og så derefter går i sort skærm kan det være en ram fejl, eller er det display eller Grafikkortetm,

hvis du ska tjekke for ram fejl. så pil en ram klods ud ad gangen og prøv så med en klods af gangen hvis du hjælper er det bar en klods der ska skiftes.

for at tjekke om det er hans display så sæt den til en ekstern Computerskærm, hvis der kommer billede på er det dit display. hvis ikke der kommer billede på er det højeste sandsyndligt dit grafikkort

maby er det bar Windows installation der fuckt så den bar kommer med et billede hvor der en lille hvid streg der blinker oppe i venstre hjørne :)
Avatar billede peerloekke Nybegynder
27. november 2010 - 17:56 #2
Tror det lyder meget sandsynligt med en grfik kort fejl har nemlig tjekket rammet koblet en anden skærm til og skiftet harddisk/windows.

skal jeg bare skifte graffik kortet ud?
27. november 2010 - 21:15 #3
Det ik lige sårn med grafikkortet, det kan være svært at få fat i dem som resveredele. og mange grafik kort i bærbar er onboard og så kan det næsten bedere betale sig at købe ny computer alt efter hvor dyr den har været :D
Avatar billede peerloekke Nybegynder
29. november 2010 - 07:40 #4
jeg takker for svaret :D
Avatar billede peerloekke Nybegynder
11. marts 2011 - 21:51 #5
Det viser sig at det åbenbart var mit motherboard som fejlede noget kondens vand S: men mange tak for jeres opmærksomhed og svar d: