Avatar billede kelvin Nybegynder
27. november 2010 - 23:31 Der er 7 kommentarer

LaTeX Program + Intellisense ?

Hej.

Jeg leder efter et LaTeX program med intellisense, et der foreslår hvad jeg kan skrive. Fx. hvis jeg skrive \begin{a.... Så skal den foreslå \begin{align} o.s.v..

Jeg har prøvet at søge rigtig mange steder efter dette, men har ikke kunne finde det endnu?

Kan en af jer hjælpe mig.

På forhånd tak.-
Avatar billede aliaz Nybegynder
28. november 2010 - 12:48 #1
TeXnicCenter (freeware - texniccenter.org) bringer forslag for de fleste ting. Det er dog ikke helt så logisk at CTRL + SPACE benyttes til at poste forslaget.
Avatar billede nickoe Nybegynder
28. november 2010 - 14:42 #2
Avatar billede kelvin Nybegynder
28. november 2010 - 20:21 #3
hej, jeg fandt LED Tex, det virker fint. Ingen af dem i har skrevet har jeg fundet brugbare. Vil i dele point?
Avatar billede aliaz Nybegynder
28. november 2010 - 21:42 #4
Delt svar
Avatar billede nickoe Nybegynder
28. november 2010 - 22:50 #5
Det bestemmer lord Kelvin... :)
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
15. januar 2011 - 18:59 #6
I TexnicCenter kan du tilføje nye kommandoer til autoudfyldelsen.
Det er meget smart hvis du har lavet et par af dine egne i preamblen.
Under programmer\texniccenter\packages ligger filen tex.xml (du kan åbne den i notepad).
Jeg har f.eks en kommando til indsættelse af figurer, så i xml filen indsætter jeg følgende:

<lxCommand name="\figur[størrelse]{filnavn}[alt. caption]{caption}[placering]" parameters="0"
/>

Min kommando er:

\figur[størrelse]{filnavn}[alt. caption]{caption}[placering]
Så når jeg skriver \figur og trykker ctrl + space (som aliaz skriver) kommer hele kommandoen frem.

Det er fungerer rigtig fint synes jeg.
Avatar billede aliaz Nybegynder
31. juli 2011 - 12:21 #7
Accepter venligst svarene for at lukke tråden.