Avatar billede duranarve Nybegynder
29. november 2010 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slette linux 10 på en Notebook

Hej har planer om, at give min datter en Notebook i julegave. Problemet pt. er, at den notebook jeg har stående er med Linux 10, og at den ikke har cd rom drev. Jeg ønsker at slette Linux, og installere Win XP istedet, men har indtil videre ikke kunnet løse dette selv, derfor spørger jeg nu jer til råds derude.

Hvordan sletter jeg Linux og installerer Win Xp istedet, uden brug af cd rom drev. Har en ekstern med med en XP iso fil på men den kan Linux ikke læse.....

Så håber der er nogle derude som kan hjælpe mig, på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 14:44 #1
Avatar billede duranarve Nybegynder
29. november 2010 - 15:42 #2
Ok, tak skal du have, vil afprøve dette senere idag. Virker det også på Linux? Og hvordan sætter man bios i linux til at boote fra usb drev?
Avatar billede duranarve Nybegynder
29. november 2010 - 21:24 #3
kan ikke få dit forslag til at virke,selve programmet MBRWizard kan jeg ikke få til at virke, der sker ingenting andet end at det forsvinder når jeg klikker på det.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 08:07 #4
fatter ikke hvad du skriver

hvad forsvinder

følg anvisningerne - sværere er det ikke

under kapitel 2 du vil jo have win xp på den¨
du skal jo først lave en usb med xp
Avatar billede duranarve Nybegynder
30. november 2010 - 10:55 #5
Det jeg skriver er, at jeg godt kan finde ud af at formattere mit usb stik med det program du anbefalede, men når det kommer til MBRWizard, så sker der ikke noget af det som der gør i den beskrivelse du henviser til. Faktisk kommer der kun et billede frem hvor der str jeg skal klikke, og når jeg gør det, så forsvinder MBRWizard og lukker ned!
Synes ikke jeg normalt har problemer med sådanne manøvre men denne her giver mig store problemer. havde aldrig forestillet mig at det ville være så svært at fjerne Linux og installere XP
Avatar billede duranarve Nybegynder
14. december 2010 - 19:39 #6
Jeg lukker mit spm. da jeg ikke har kunnet finde ud af den løsning som tidligere blev givet. Tak for hjælpen