Avatar billede sludekilde Nybegynder
29. november 2010 - 19:08 Der er 6 kommentarer

PC starter pludselig

Vi har en HP EliteBook 854Op med Win.7 installeret.Alt opdateret.
Efter vi har lukket maskinen ned starter den pludselig igen.
Er der en der kan forklare hvad f..... der sker ?.
Der kan gå fra timer til flere dage, pludselig starter den bare.
Jeg har nu indstillet den til at lukke når skærmen er klappet ned og ikke set problemet det sidste døgn.
Avatar billede 2nice Nybegynder
29. november 2010 - 19:20 #1
Prøv at tjekke i bios om WOL (wake on lan) er enable.
Hvis det er, så disable det.
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
03. december 2010 - 22:20 #2
OG Tjek indstillinger for strømbesparende egenskaber i enhedshåndtering (for netkortet.)
Avatar billede sludekilde Nybegynder
03. december 2010 - 23:31 #3
Hej begge
Jeg har nu testet (wake on lan ) disable i bios og det ser ud til at det har løst problemet. Tak for hjælpen og god jul.
Avatar billede sludekilde Nybegynder
05. december 2010 - 19:18 #4
Hej igen
Jeg var lidt for hurtig med et positivt svar.
I aftes kl. 12 (24:00) startede den igen, altså lørdag kl. 24:00 (hvis der er noger der hedder sådan ?.
Jeg har også kontrolleret egenslaber for netkort og de er alle uden chek tegn.
Jeg mener heller ikke at jeg har sat noget op i virus scanneren der starter pcen
Har i flere forslag ?
05. december 2010 - 19:40 #5
... Ta' netværksstikket / Afbryd forbindelsen HELT UD næste gang den skal lukke ned ...

Bare for at dele problemet/pointen ...

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står ...
Avatar billede sludekilde Nybegynder
05. december 2010 - 20:09 #6
Hej Karise_Larry
Nu er jeg trådløs på men kan da godt prøve at afbryde mit Wlan inde jeg lukker ned, men hvad hjælper det ?
Jeg er nu temmelig sikker på at det kun er lørdag aften den starter.
Kan jeg have et eller andet "job" der skal gøre et eller andet på det tidspunkt ?
Tak for hjælpen