Avatar billede mjanne Praktikant
30. november 2010 - 12:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grabber til videoer, som vises på web-side

Hej

Jeg vil gerne snuppe et klip fra en video, der kun vises på nettet. Dertil skal jeg bruge en videograbber, men kan man det, når man ikke har nogen decideret videofil at grabbe fra?

Har kigget på tidligere spørgsmål, og der var det youtube-klip, som skulle hentes ud. Det er mit ikke - klippet er indlejret i en alm. webside. Hva' så? Har forsøgt mig med 'Screen Grab Pro Deluxe', men får kun screendumps ud af det.

Jeg har Windows XP ..

mvh
Marianne

For god ordens skyld: Jeg skal bruge en bid til citat.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2010 - 12:29 #1
du skal have fat i noget der kan læse streams, jeg bruger http://www.orbitdownloader.com/ som har værktøjsline i både ie og ff.. På flash film, klikker jeg bare "get it", hvor jeg så kan vælge mellem de forskellige streams.

Altså skal du hente fra youtube, break, grooveshark eller lignende, så skal du have fat i en stream recorder.
Avatar billede fhebo Nybegynder
30. november 2010 - 13:32 #2
Jeg bruger Realplayer.
Hent den her:
http://eu.real.com/realplayer/

Når det er installeret fører du blot musen hen over videoen og der kommer en knap frem "Download this video" -> Klik på den...
Derefter kan du bruger "Trimmer" til at skære det uvæsentlige bort.

mvh Frank
Avatar billede mjanne Praktikant
28. februar 2011 - 06:48 #3
Takker :-)