Avatar billede hleschly Nybegynder
30. november 2010 - 16:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rapport og forespørgsel

Hej Eksperten.

Jeg har et lille problem i helt sikkert kan hjælp med.
Jeg har en forespørgsel som henter en masse data ud og sotere på et felt som hedder Ud/Hjem i dette felt står der enten Ud eller Hjem.
Jeg ville så gerne hvis muligt når jeg så laver min rapport, at den skriver eks.
Tur 1: og så alle UD linierne og dernæst Tur 2: alle UD linierne osv. og så sideskift, dernæst skriver den Tur 1: alle HJEM linierne osv

PT kan jeg kun flg. Tur 1 alle UD linierne og derefter alle Hjem linierne og så Tur 2 alle UD linierne og derefter alle Hjem linierne osv.

Hvordan gør jeg dette.

Min forespørgsel ser ud som flg:
SELECT Bus.Bus AS Bus_Bus, Klienter.Navn, Tur.Bus AS Tur_Bus, Tur.Ugedag, Tur.Tur, Tur.Tid, Klienter.Adresse, Klienter.Hjælpemiddel, Klienter.Daghjem, Klienter.Nødkald, Klienter.Mad, Klienter.Bemærkning, Tur.Prio, Tur.[Ud/Hjem]
FROM Klienter INNER JOIN (Bus INNER JOIN Tur ON Bus.Id = Tur.Bus) ON Klienter.ID = Tur.K_ID
WHERE (((Tur.Ugedag)=[Forms]![Rapport]![ugedag])) OR (((Bus.Id)=[Forms]![Rapport]![V_BUS]) AND ((Tur.[Ud/Hjem])="UD"
ORDER BY Tur.Prio, Tur.[Ud/Hjem] DESC;
Avatar billede mugs Novice
30. november 2010 - 16:16 #1
Du kan lave det som 2 rapporter med 2 forsspørgsler.

Først en forespørgsel / rapport med kriteriet UD/HJEM som UD sorteret efter TUR.

Derefter endnu en forespørgsel med kriteriet UD/HJEM som HJEM sorteret efter TUR.

Denne sidste rapport kalder du ind i din første rapport som en underrapport.

I ACC 2003 ligger der en udmærket guide til at lade Access generere en rapport der kan gruppere på forskellige data. Det er muligt, at du også her kan lave din rapport, så du undgår flere forespørgsler / rapporter
Avatar billede hleschly Nybegynder
01. december 2010 - 09:44 #2
Takker for den hurtige respons, jeg kigger på det torsdag når jeg igen har tid til at lege med det.

Men det lyder som den helt rigtige løsning vidste bare ikke at men kunne kalde en rapport ind i en anden.
Avatar billede mugs Novice
01. december 2010 - 09:46 #3
Du kan kalde både en formular ind i en anden formular og ligeledes med en rapport. Du finder objekterne i din værktøjskasse.
Avatar billede hleschly Nybegynder
02. december 2010 - 08:58 #4
Mugs jeg skal lige bruge en liv line. jeg har Acc 2002 til rådighed. Og jeg kan altså ikke lige få det til at virke med at koble de to rapporter sammen i en stor. Uden det ender med en helt masse fejl.

PT har jeg to rapporter en for Ud kørsel og en for Hjem kørsel og dem mener du så at jeg kan ligge sammen i en, vha guiden, det syntes jeg bare ikke helt virker.
Avatar billede mugs Novice
02. december 2010 - 09:43 #5
Jeg mener du kan samle rapporterne i een og samme rapport.

Du finder ikonet for Underformular / Underaport i værktøjskassen og tager en underrapport og flytter den til sin rapport i f.eks. rapportfoden. Sørg for, at dine guider er slået til.

Du kan også prøve st sende din db. som en .zip fil til, så ser jeg på det senere:

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede hleschly Nybegynder
02. december 2010 - 13:35 #6
Hej Mugs
Jeg har forsøgt selv, men det går ikke helt godt. Den laver en helt masse tomme sider, samt nogle andre fejl jeg ikke lige kan gennemskue.

har mailt den til dig og håber du kan rede mig.
Avatar billede mugs Novice
02. december 2010 - 16:48 #7
Returneret
Avatar billede hleschly Nybegynder
03. december 2010 - 19:46 #8
Takker det virker bare perfekt.
Avatar billede mugs Novice
03. december 2010 - 21:09 #9
Selv tak - Og tak for point.