Avatar billede kedden Praktikant
30. november 2010 - 22:39 Der er 3 kommentarer

Dlink dir655 porte åbner ikk

Hej

Jeg kører ftp server via IIS fra min whs, men efter flytning af whs så virker ftp ikk længere udefra. Kan fint connecte inde fra mit lan så ftp-serveren kører dog.

Har mistænkt min router dir655 for ikke at åbne de porte jeg har bedt den om - har sat en virtual server til port 21 -
men http://www.canyouseeme.org/ sir der ikk er hul til 21.
( har oss prøvet andre porte og det virker ikk en skid )

kan en router gå i stykker sådan fysisk, og ku det være det?
kan man slå firewall'en fuldstændig fra på en router, i så fald hvad hedder det?
Avatar billede herpderp Nybegynder
08. december 2010 - 18:06 #1
Når du melder at du har flyttet whs betyder det så at du har sat det på en ny comp eller noget andet?
Bruger du samme port som før. Det er måske et dumt spørgsmål men har du sikret dig at du har åbnet for porten på den rigtige ip adresse?
Du kan evt. tjekke din log (i routeren)imens du bruger http://www.canyouseeme.org/. Den burde skrive om den kan se forbindelsen og hvorfor den bliver afvist i mere eller mindre tekniske betegnelser.

Du kan også prøve at fabriksnultille routeren. Du vil dog skulle sætte alt din mapping og wifi osv. op igen.
Avatar billede kedden Praktikant
08. december 2010 - 21:50 #2
ang flytningen har jeg flyttet fysisk kontor herhjemme og dermed oss server, workstation, router osv, det er efter denne flytning at ftpen pludselig ikk virkede.

har nu prøvet at kigge i log'en flg kommer når jeg prøver port 21 af fra canyouseeme

Blocked incoming UDP packet from 98.204.212.92:14247 to 91.144.193.93:10279

Burde der ikk stå :21 istedet?

Har sat virtual server op der åbner port 21, udp og tcp til min whs's ip - det burde da virke ik?
Avatar billede herpderp Nybegynder
09. december 2010 - 19:45 #3
Jo det vill jeg også mene. Det virker som om at den linje du har skrevet ikke er relateret til canyouseeme. Jeg kan dog ikke se hvilken ip den bruger da jeg selv sider bag en FW herfra.

Hvis du er sikker på at du har åbnet porten på den rigtige IP så ved jeg ikke helt hvad der er galt. Har du evt. en FW fra din udbyder som måske er aktiveret igen?