Avatar billede grandslam Nybegynder
01. december 2010 - 22:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker når jeg spiller COD:MW2 / Killing Floor

Hej Eksperter.
Jeg er netop løbet ind i et problem som jeg på trods af utallige timers googleri ikke har kunnet finde et endegyldigt svar på som jeg håber i vil kunne hjælpe mig med.

Jeg har netop udskiftet størstedelen af mit hardware i min comp og efter endt installation besluttede jeg mig for at genbesøge Call of Duty : Modern warfare 2, hvilket jeg ikke havde spillet længe, blot for at teste mit nye setup (det er det mest krævende spil jeg har i øjeblikket)

Jeg fik da også spillet lidt. Ca 5 min. blev det til så slukkede min computer og genstartede straks efter. Jeg tænkte ikke videre over det da det jo kunne være sket af så mange grunde, men det bliver ved.

Jeg har siden prøvet at opdaterer samtlige drivere til alt hvad jeg har i min comp uden held.
Jeg prøvede at geninstallere Battlefield Bad company 2 da jeg ved det også kræver en del af computeren.
Til min store overraskelse kunne jeg sidde og spille det i timevis uden nogen problemer overhovedet med alle indstillinger på max.

Jeg googlede så en del og fandt ud af mange har problemer med cod og nåede frem til konklusionen at det er godt det ikke er mit yndlingsspil.
Kort efter inviterede et par venner mig ind for at spille Killing Floor (som absolut IKKE er et spil der kræver meget af din comp) og til min forbavselse slukkede min comp efter ca 15 min.

Jeg har siden da googlet på problemet og de fleste mener enten det handler om strømforsyning/grafikkort eller blot dårligt software fra spil udbyderne.

Fra min "gamle" pc beholdt jeg 3 dele:
Grafikkort, strømforsyning og lydkort.
På min "gamle" computer har jeg aldrig oplevet noget i den her retning.

Så nu spørger jeg jer eksperter:
Hvad kan problemet være?

Mit dyr:

Mainboard: ASUS SABERTOOTH X58 S-1366 ATX
Grafikkort: Nvidia 280gtx
Cpu: Intel Core i7 950
Cpu-køler: Zalman CNPS10X
Ram: OCZ  Reaper DDR3-1600 3x2048MB
Lydkort: Creative Fatal1ty profesional
Kabinet: COOLER MASTER FULLTOWER HIGH AIR FLOW 932 EATX BLACK

Styresystem: Windowns7 ultimate x64

Mvh. Daniel
Avatar billede grandslam Nybegynder
02. december 2010 - 00:28 #1
Glemte lige:
Strømforsyning: 750W thermaltake
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
02. december 2010 - 00:43 #2
Hej Daniel

  Jeg vil da lige tillade mig at kommentere på dit nye system :

  TAK ! - det er sjældent man sér folk vælge de helt rigtige dele til deres PC - men eders smag er ganske udsøgt.

Den rigtige CPU netop nu, det helt rigtige bundkort (grundet Milspec komponenterne og det lavere strømforbrug og al det gejl !), samt den helt rigtige køler til prisen. RAM er jo ligeledes Top-spec, og kabinettet er ualmindeligt alsidigt - så dén maskine skal du nok få mange gode timer ud af.

  Det var også helt rigtigt at genanvende dit grafikkort - der går en lille sjat tid endnu før det kan betale sig at opgradere.

  Nå, men så til sagen :

  Jo, du kan med sindsro antage, at det er din strømforsyning. Det ville dog være nyttigt at vide EKSAKT hvilken strømforsyning vi taler om, mærke og model, samt hvor gammel den er !

  Hvad du beskriver, er helt normalt for en overbelastet strømforsyning. Særligt såfremt det drejer sig om en af de mange uheldige med dårlige elektrolytkondensatorer - så er problemerne nærmest en naturlov.

  Dit system trækker ca. 130-155 watt i idle - det kan næsten alle halvdefekte strømforsyninger klare - men når du starter et spil, noget rendering, eller whatever op, så skal systemet skalere til måske 400+ watt i løbet af et splitsekund eller 2.
  Ofte vil systemet genstarte hér - men jævnligt skal strømforsyningen bruge en smule tid, for at nå en temperatur der trigger et shut-down. (Men ikke restart ?!?)

  Såfremt du har defekte kondensatorer i din PSU (strømforsyning), vil den overophede ved belastning - og det er jo netop hvad den MÅSKE gør (Check lige hvor varm udblæsningsluften er under belastning). Samtidig vil mængden af Ripple på linien blive ekstremt høj, og chancen for at brænde bundkort og andre komponenter af, stige eksponentielt.
  Jeg troede egentlig at alle hårdt kørte PSU´er med dårlige lytter efterhånden var en saga blot - men man kan jo aldrig vide !

  Du bør altså prøve med en anden strømforsyning - bare for en god ordens skyld ! (min. 600 Watt.)
  Ydermere skal du være opmærksom på RAIL fordelingen. Dit system vil kræve pænt brutale mængder Ampere på 12 volts linien - mens kravene til 3,3 og 5 volt vil være mere beskedne.
  Såfremt du mener at strømforsyningen ellers har nok Watt, så check at den kan levere mindst 42 Ampere på 12 volts linien, og gerne betragteligt mere !
  Er din strømforsyning af skummelt fabrikat, eller en kvalitetsmodel fra fortiden, (Athlon Classic, XP, Barton og deromkring) - vil man typisk have linier som levererer hovedparten af sovsen på 3,3 og 5 volts linien (30-45 Ampere pr. stk.) - mens 12 volts linien ligger og tuller på måske 14-17 Ampere - og det er IKKE nok.
  Samtidig skal du erindre, at strømforsyninger er født med kronisk muskelsvind - dvs. de bliver svagere og svagere for hvert år. Din eks. 5 år gamle 600 Watts PSU er idag krympet til 500 Watt - og det kun såfremt den var i nogenlunde kavlitet fra starten.

  Husk :  12 volts Railen anvendes idag som primær strømforsyning til din CPU og dit grafikkort - og det er 2 forslugne størrelser du har i dyret !

  Andre sandsynlige muligheder :

CPU eller grafikkort overopheder :

  Check dine temperaturer på både CPU og grafikkort metodisk - brug evt. Rivatuners monitorfunktion til at overvåge de andre temperaturer på grafikkortet - som Ambient, VRM temp, o.s.v. (Rivatuner kan downloades fra Guru3D)

  GTX 280 kortet er fremstillet i 65nm - og bliver derfor ofte en kende varmere end godt er. Det er normalt ikke noget problem, Thermtrip temperaturen ligger på ca. 105º - d.v.s. at din GPU helst skal holde sig under 85-90º ved FULD belastning, dette kan testes med Furmark. Furmarks Extreme burning mode vil tæske dit grafikkort (og Evt. PSU) ihjel - så du skal kun anvende dette stykke software, hvis du føler dig modig - og IKKE lade det køre for længe ad gangen ! (AT Google).

  UNDER stresstest af grafikkortet overvåger du nøje ALLE temperaturerne på dit grafikkort, og selvom dit GPU VRM kredsløb kan tåle temperaturer på langt over 100º, skal du helst blive under - så hold godt øje !

  Husk at overvåge temperaturerne på de enkelte kerner i din CPU, både under stresstest af grafikkort, men også når du efterfølgende kører "Intel Burn test" - med MAX RAM, tråde, og prioritet.

  Kør eventuelt begge tests simultant - dvs. både Intel Burn Test, og Furmark. Hvis din maskine ikke bryder hulkende sammen under denne test, er det skummelt ! Inden su kører ovenstående, skal du være SIKKER på din PSU er i nogenlunde stand - ellers brænder den hele pivtøjet, inkl. sig selv !

  Såfremt enten grafikkort eller CPU overopheder under test, skal du naturligvis lige checke om du har spændt underpladen på Zalman CPU køleren korrekt, og fastskruet køleren ordentligt til den medfølgende bagplade (gennem bundkortet) - det er oftest hér det går for stærkt. Check også evt. uoriginale / originale kølere på nVidia kortet - visse modeller har det med at løsne sig over tid, og SÅ bli´r kræet varmt !

  Bruger du den originale køler til dit grafikkort, skal du efterspænde alle skruer på bagsiden af printet - særligt de 4 omkring GPU´en.

  HUSK at selvom originalkøleren er DÅRLIGERE til at køle selve GPU´en - er den ofte BEDRE end eftermonterede kølere til at køle RAM, VRM, o.s.v.
  Har du en uoriginal køler, så sæt lidt mere damp under turbinerne (blæserne)- det sikrer bedre køling af kortet generelt, samt af RAM / VRM m.v.

  Mulighed nr. 3-4 :

  DU har fedtspillet med din RAM, dit grafikkort, dit bundkort, eller lignende, og givet den / dem et ESD chok. RAM er særligt følsomme - og der skal så uendeligt lidt til, før man zapper kræene ihjel. Dette er særligt gældende i koldt vejr som nu - så en mulighed det er, Obi-Wan.

  Download evt. memtest 3.8 / 4.0 via følgende link "http://hcidesign.com/memtest/" - og start det antal instances som er nødvendige for at dække din RAM mængde optimalt. Testen skal køre i mange timer - men vil fortælle dig om noget er råddent ! (Kører via Windows)

  Du kan køre een af flere VGA RAM stresstests - men ofte vil grafikkortets RAM kredse tydeligt vise defekter når de er beskadigede - så snup et par spil. (Hvis maskinen da ikke genstarter midt i det hele)

  Check dog lige den strømforsyning - det er stadig den mest sandsynlige løsning, hvis ellers VGA / CPU kølere er monteret korrekt, og drop os lige en linie med fabrikat, model, Watt, 12 Volts Watt / Ampere, alder, o.s.v.
  DU kan normalt finde alle de relevante oplysninger på PSU´ens mærkater.

  Der er naturligvis mange andre muligheder - men ovenstående skulle de absolut mest sandsynlige.

God fornøjelse !
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
02. december 2010 - 00:47 #3
CRAP - skrev mit indlæg mens du skrev dit tillæg !

Så en Thermaltake det er !

Kan du ikke alligevel lige nævne alder, modelnr. Ampere på 12 / 5 / 3,3 volts RAILs nu du alligevel er igang, selvom det jo ganske givet er en nyere strømforsyning.
Avatar billede grandslam Nybegynder
02. december 2010 - 18:25 #4
Hej Keld og tusind tak for dit svar.
Min strømforsyning er den ældste af de dele jeg har valgt at bruge igen.
Den er ca 3-3½ år gammel.
Det er en Thermaltake Thoughpower 750w ATX 12v 2.2

12v amp: 18
5v amp: 28
3.3v amp: 30

Jeg lavede et lille forsøg i dag på foranledning af en ven der er sikker på jeg har en fejl på mine ram.
Han bad mig tage alle ram undtagen 1 blok ud og så prøve at få min comp til at slå fra.
Efter jeg hev ud så der kun sad 1 blok tilbage kunne jeg faktisk ikke få min comp til at slå fra.
Ved ikke om dette kan skyldes noget ram fejl eller måske bare at jeg lige præcis trækker lidt nok strøm nu (den berømte dråbe)

En ting der har naget mig lidt siden igår er en temperatur man kan følge med pc probe.
En tempratur kaldet NB.
Jeg har fundet frem til dette er NorthBridge.
I idle ligger den som regel på 55-57 grader.
Når jeg spiller kommer den op omkring 65-70 grader.
Med kun 1 ram blok i idler den på 50 grader (underligt)

Håber dette kan hjælpe.

Jeg vil følge dine forslag metodisk for og skrive indlæg hver gang jeg er færdig med en test.

Igen tusind tak for dit gode og vidunderligt uddybende svar.
Avatar billede grandslam Nybegynder
02. december 2010 - 20:26 #5
Nå... Efter lidt længere tids forsøg slår computeren stadig fra ligemeget om der er 1 eller 3 ram blokke i.
Avatar billede grandslam Nybegynder
02. december 2010 - 20:41 #6
Jeg har hentet samtlige programmer jeg skulle bruge for at lave de test du foreslår.

Men jeg bliver lidt nervøs ved:
" Kør eventuelt begge tests simultant - dvs. både Intel Burn Test, og Furmark. Hvis din maskine ikke bryder hulkende sammen under denne test, er det skummelt ! Inden su kører ovenstående, skal du være SIKKER på din PSU er i nogenlunde stand - ellers brænder den hele pivtøjet, inkl. sig selv !"

Hvordan kan jeg finde ud af om psu ikke vil brænder det hele af?
Jeg vil køre memtest imens jeg venter på et svar :)
Avatar billede grandslam Nybegynder
02. december 2010 - 21:21 #7
Memtest er overstået.
0 fejl.
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
03. december 2010 - 06:16 #8
Fedt - der slettede jeg lige hele mit indlæg - 2 A4 sider down the drain, så vi ta´r den simple udgave nu.

  Allerførst : Har du renset dit grafikkort, samt din strømforsyning grundigt med trykluft inden montering i din nye maskine ? - det er standardprocedure, og kan under omstændigheder sænke temperaturen i de nævnte komponenter med 50 % i visse områder.

  Du kunne prøve at downloade den seneste nVidia driver (2,60,xx) samt Creative driver - afinstallere de gamle drivere, køre Driversweeper fra Guru3d - afkryds creative og nvidia (kør i fejlsikret tilstand)- rens systemet, og herefter installere de nye drivere - bare for en god ordens skyld !

  Såfremt Memtest har nået 3-400 % uden fejl, kan du frikende RAM modulerne - så det er helt fint.

  Du kan IKKE være sikker på ikke at brænde hele systemet sammen når du kører en hvilkensomhelst stress-test, (Det er netop af slige årsag de er opfundet - for at belaste systemet maksimalt, og finde evt. svag hardware) så derfor er det en god idé at prøve med en funktionsdygtig alternativ strømforsyning først.

  Ellers er det vigtigt, at du får checket din strømforsyning for dårlige lytter (elektrolytkondensatorer) på sekundærsiden inden du gi´r den max. stress - Thermaltake har tidligere anvendt visse af de allerværste typer, så selvom jeg ikke mener det er tilfældet for TT TP 750 - så skal det checkes !
Må ikke være Fuhjyyu eller J-con. Må gerne være Nippon Chemi-con, må muligvis være Samxon ! (Alle typer har været anvendt af ThermalTake)

  Det kan desværre kun gøres ved fysisk inspektion af strømforsyningens indre, prøv at google "Bad caps" og powersupply / power supply - kast et blik på billederne, så ved du hvad du skal kigge efter. (både de synlige tegn på defekter, samt evt. hvordan du ser navnet).

  Husk at du skal være meget forsigtig med at afmontere selve printet i strømforsyningen (fra metalkassen) - for de 1-2 store runde fætre ved 220 volts indgangen (Lytter på Primærsiden) kan have reststrøm (Gammelstrøm) - og det har desværre lagt nogle gode folk i jorden igennem tiden. Inden du afmonterer strømforsyningen, kan du fjerne 220 volts kablet, og derefter holde maskinen start-knap inde et par sekunder - det aflader strømforsyningens lytter, og minimerer risikoen for en Jul på intensivafdelingen !

  TT TP 750 har en antikveret RAIL politik. Dvs. at den godt nok kan trække max. 18 ampere på 12 volt linien - men dem har den 4 af - så den må trække 18A max. på hver enkelt ! (dog ikke 72 Ampere ialt på 12v siden - det ville være over 750 watt)
  Moderne strømforsyninger har uni-rail, dvs. at de kan levere ALLE tilgængelige Ampere på een eneste linie. Mange strømforsyninger med separate RAILS (linier)anvender Rail-distribution teknik, dvs. at såfremt een 12 volts linie er ved at løbe tør for "Ressourcer" - kan den "Låne" fra de andre. Det kan TT TP 750 ikke, så vidt jeg erindrer - så derfor er det afgørende at du spreder belastningen over alle rails.

  Eksempel : Een af dine 12 volt rails (linier) deles mellem det fastmonterede PCI-E stik, og dit fastmonterede 24-pins ATX bundkorts stik. Dette PCI-E stik bør du, som udgangspunkt, IKKE anvende til dit grafikkort.

  DU kan ofte se på bagsiden, hvilke modulære stik hører til hvilke rails - og fordele dem strategisk herefter ! (Update - montér dem i de typisk røde stik - se tekst/markering på strømforsyningen), og undgå at anvende det ikke-modulære PCI-E stik.

  Men tag ikke fejl - er strømforsyningen intakt, med gode lytter, en blæser som fungerer (?!), ren og pæn indeni, med gode lodninger,  er det absolut en af de mere anvendelige fra "Dengang" - og den skulle fint kunne klare opgaven.

  Den oprindeligt lange forklaring på, hvorfor dit chipset bliver varmere ved 3 moduler springer vi over, men tænk på at du kører med 3 moduler i Triple-Channel = 192-bit, mod 1 modul i single-channel = 64-bit, og selvom hukommelsescontrolleren sidder i din i7-950, så kommer chipsettet alligevel på ekstra arbejde, selv når den idler ! (Men det er OK - det sparker mås i triple-channel, så det er pengene værd !)

  EN X58 Northbridge temperatur op til 75º klarer maskinen fint, og det er helt normalt. Rent faktisk mener jeg Thermtrip ligger ved over 105º. Den normale max. temperatur er 100º - men det er naturligvis ALT for varmt til dagligt brug.
  Du kan evt montere en lille blæser på kræet - hvis du kan få plads. Desværre er chipsetkølepladen i 2 niveauer, men med lidt kreativ snilde kan det lade sig gøre. Ellers må du sikre bedre ventilation i kabinettet, binde ledninger op, montere en ekstra udsugningsblæer, eller justere hastighederne på blæserne lidt op o.s.v o.s.v.
  Du kan justere blæserhastigheden i BIOS, eller v.h.a. eks. programmet Speedfan.

  Et af problemerne ved moderne strømforsyninger er, at de ikke bidrager positivt til airflow i kabinettet - så derfor er det vigtigt at du har andre blæsere aktive. På den anden side findes næppe mange kabinetter, som har et bedre airflow end Coolermasters HAF serie, særligt med strømforsyningen monteret i bunden - så under forudsætning af at du kører med et par blæsere eller 3 (altid mere udsugning end indsugning) - og at dit grafikkort kører med originalkøleren (og derfor puster den varme luft fra kortet direkte ud af kortets bagplade), burde airflow i kabinettet være mere end tilstrækkeligt.

  Husk iøvrigt, at fordi hukommelsescontrolleren sidder i processoren, og ikke chipsettet (NB) - må du ALDRIG montere RAM som kræver over 1,65 volt. Har du købt et triple-channel kit, er dette oftest ikke noget problem.
  Du må altså ikke overvolte din RAM i BIOS - for udover at give RAM eks. 1,75 volt, fødes processorens hukommelsescontroller med den samme spænding - og det KAN den ikke holde til længe ad gangen - uanset hvad IB Overclocker påstår. (Du ved, en fællesnævner for alle de smarte som jævnligt brænder deres systemer af uden at vide hvorfor...)

  Jeg glemte vist at skrive, at du under stress-test kan / skal / bør anvende det lille program Realtemp til at overvåge dine processorkerners temperatur - det kan ligeledes fortælle dig indirekte, om din CPU-Køler er korrekt monteret.
    i Realtemp er der en værdi kaldet TJMax (Thermal Junction MAX) - dette er ikke at forveksle med TJunction (som ikke er en grænseværdi) eller TCase MAX - som er max. temperaturen på, skal vi kalde det, undersiden af processoren. TJMax er temperaturgrænsen  umiddelbart inden processoren gasser ned grundet overophedning - så dén skal vi holde os klart under !
  Dine maksimale kernetemperaturer må altså ikke nå de typisk 95-105º som TJMax er angivet til, men skal holde sig under 70º.
  Er din Zalman CPU køler monteret korrekt, vurderer jeg, baseret på mine erfaringer med i7-950 og Zalman køleren, at max temperaturen ved stress, uden overclocking helst skal ligge under 65º (typisk 58-62 målt). Ingen bundkortssensorer er præcise, så det er +/- lidt i porten.

  Tilbage til sagen : Der er naturligvis mange flere muligheder, inklusive diverse hardware-defekter i næsten alle komponenter, som kan forårsage dine problemer - men generelt er synderen ofte strømforsyningen, når maskinen tér sig som beskrevet.
  Andre muligheder kan være eks. vilkårlige kortslutninger i drev, på bundkortets bagside, ledningsbrud i strømkabler eller signalkabler, dårlige lodninger diverse steder o.s.v.
  Da din(e) disk(e) fungerede inden, må vi antage at de også fungerer nu (Man skal aldrig antage noget, jeg ved det skam godt !)
  Check at du har monteret bundkortet korrekt, det skal være 100 % centreret omkring ALLE monteringshuller - ellers risikerer man utilsigtet stel, og det har ofte lavet ulykker. Det skyldes at printbanerne ligger meget tæt på visse monteringshuller - så ved den mindste forskydning, kan der opstå ballade !

God fornøjelse !
Avatar billede grandslam Nybegynder
03. december 2010 - 22:49 #9
Jeg har prøvet at sidde og spille lidt battlefield bad company 2 i dag med tempwatch kørende så jeg kunne tabbe ud og kigge en gang imellem og på intet tidspunkt var temperaturerne noget at blive skræmt over.
Min computer lukkede dog heller aldrig ned med dette spil i dag.
Har besluttet mig for at prøve at købe en ny strømforsyning da jeg finder det ganske korrekt hvad du siger at det er sandsynligt det er den der er synderen.
Den eneste ærgelige del er at jeg må købe den hos den lokale hardware pusher i stedet for på nettet så udvalget er nok noget begrænset men nu må vi jo se.

Jeg vil prøve at montere den og prøve computeren af weekenden over og lægge en raport i løbet at mandag tirsdag.
Hvis problemet er væk er pointene selvfølgelig dine keld :)

Igen tak for din store hjælp.
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
05. december 2010 - 02:01 #10
Jeg takker ydmygst - men det vigtigste er stadig, at alt ender godt !

HUSK ! Gå efter et Seasonic Design, det betaler sig i længden. (En ordentlig maskine fortjener en ordentlig strømforsyning.)

Valgmuligheder for en maskine af din type :

Corsair  : TX650, hele AX-serien p.t., HX620.

XFX        : Black edition 650-850

PC Power & Cooling :

    Alle modeller over 600 Watt. (Men enkelte larmer en smule).
Samtlige modeller op til 750 Watt er fremstillet af SeaSonic - modellerne derover er fremstillet af PC Power & Cooling selv, og de er alle glimrende.

SeaSonic  : Alle Retail modeller på 600 Watt eller derover.

Antec          : Udvalgte ubestemmelige modeller.(Eks. fra Earthwatts-serien)

    Husk at hvis du senere planlægger at køre SLi / Crossfire, skal du satse på min. 750 Watt - gerne 850. Jeg vil anbefale XFX Black edition, den er billig (alt er relativt : ca. 1200.-) ualmindelig grim, men er ellers fremragende i enhver sammenligning !
Avatar billede grandslam Nybegynder
05. december 2010 - 23:45 #11
Det viste sig at jeg havde ret i det ikke så store udvalg af psu'er hos den lokale men det var nu ikke ringe hvad han havde liggenden :)

Det blev til en Corsair TX850w

Har dog ikke haft tid til at installere den endnu da jeg liiige skulle prøve det nye fran turismo hos en kammerat og det blev en hel weekends oplevelse (Fedt spil btw) :D

Planen er at montere den i morgen tidlig og så ellers bruge dagen på at teste løs :)
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
06. december 2010 - 07:47 #12
Nu er HX850 et Channel Well design, men heldigvis en bedre platform end den, i mine øjne, ubrugelige VX550. Den har fået fine tests rundt omkring, så selvom jeg er lidt (MEGET) Seasonic fixeret, kommer vi ikke uden om, at TX850 er en ganske udmærket strømforsyning.

    Lad os høre hvordan det går !
Avatar billede grandslam Nybegynder
06. december 2010 - 14:04 #13
Nå monteringen gik som smurt.
Vidste godt den havde fastmonterede kabler men der blev en del sjov ud af at få dem til at ligge pænt :D

Nå efter den blev monteret har jeg tæsket løs på min computer med de spil der ellers var dem der var hurtigst til at slå den ud før.
Det lader til at problemet er løst.

Nu skal jeg til noget LAN i aften og 3 dage frem så der kommer den da til at stå testen.
Hvis computeren ikke har brokket sig når jeg kommer hjem er problemet officielt løst.

Vil dog lige vente med at godkende svaret til jeg er 100% sikker på det hele kører som det skal nu.
Hvis nu der er problemer ville det jo være rart tråden stadig var åben så jeg kan fange dig nemt :)

Så om 3 dage smider jeg den endelige post forhåbentlig :)

Og endnu engang tusind tak for din kæmpe hjælp.
10/10 for din grundighed og venlighed i dine svar.
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
07. december 2010 - 00:37 #14
Jeg takker ydmygst

Og så kan jeg vel bare sige "Maximum GAME" !
Avatar billede grandslam Nybegynder
11. december 2010 - 05:50 #15
-Prygle computeren til den burde knække tudende sammen: check

-Lade den køre i et 50 grader varmt rum fyldt med cigaret røg uden at slukke den i 4 dage: check

Ingen overraskelser: check

Computeren kører som en drøm.
Så endnu engang vil jeg sige tak for hjælpen :)
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
11. december 2010 - 06:02 #16
Cool - det er god værkstedshumor !

    Selvtak iøvrigt, og jeg håber røgen kom fra den "Økologiske" tobakstype - Tøhø !

    Huskede du at hælde øl i strømforsyningen ? - nej, det er gas, det må du hellere springe over !
    Men så kører svinet jo, jeg takker for point, og ønsker dig held og lykke med maskinen fremover !