Avatar billede AViGu Nybegynder
02. december 2010 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP til et netværksdrev.

Har egentlig aldrig stået i dette problem før, men tror fejlen er som følger.
Jeg har en VMWare med en XP PRO på, og jeg har installeret Filezilla. Jeg har mountet et netværksdrev til min NAS, i dette tilfælde drev S:
Jeg opsætter en bruger til at have drev S: som HOME mappe, men når man logger på, er mappen tom, og jeg får: 450 Internal error creating the directory. hvis jeg forsøger at oprette en mappe.

Mit problem, tror jeg er, at man ikke kan/må opsætte et netværksdrev til FTP - tager jeg fejl?

I så fald, er der et workaround her?
Jeg ved godt at jeg 'bare' kan bruge den indbyggede FTP funktion i min NAS, men jeg har behov for bedre kontrol end den kan gi´ mig.

Any help?
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. december 2010 - 10:20 #1
Altså hvis det er en NAS så har du også almindelig Windows File Sharing.
Du skal moute den med:
\\ip\share

Så vidt jeg ved kan ftp ikke bruges på den måde du efterspørger. Desuden er dit password heller ikke krypteret i ftp. Personligt ville jeg ikke bruge ftp hvis det kunne undgåes.
Avatar billede AViGu Nybegynder
03. december 2010 - 10:43 #2
Fandt mere eller mindre selv ud af det, og du har ret!
Smid et svar, så får du point alligevel :)

- DOG skal det lige siges, at man samtidig skal ændre tjensten til ikke kun at køre local som den gør standard.
Avatar billede AViGu Nybegynder
03. december 2010 - 10:49 #3
Vil lige præcisere det lidt mere, det kan jo være at nogen googler problemet :)

At lave et netværksdrev og oprette forbindelse til det via en FTP server, i mit tilfælde FileZilla, er ikke muligt.
Det er dog muligt at path´e den til \\ip\share som Nereos så korrekt skriver.
MEN - det virkede heller ikke i første omgang, dog fik jeg en anden fejlmeddelelse.
Som standard lytter FileZilla til port 14147 på 127.0.0.1 (loopback - altså en egen computer) og den er derfor ikke super glad for at smide rundt om sig med netværksshares :)
Derfor - ind under tjenester, find FileZilla Server, giv administrator rettigheder, istedet for kun local, og så spiller det.

- lige en slut bemærkning.
Jeg har kode mv. på min FTP ud af huset. Det er udelukkende den ene af mine NAS der skal bruges som FTP, og da det er en, undskyld udtrykket, billig ARINAS (det er en Argosy boks) med et skod interface, så vil jeg styre den via FileZilla.
Ingen sikkerhedsproblemer imo, da der ikke er andet end tools og ISO´er på den disk - så intet vigtigt og intet ulovligt :)
Avatar billede AViGu Nybegynder
23. februar 2011 - 13:24 #4
Lukker den her...