Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
02. december 2010 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

550 relay not permitted - Outlook

Hej.

Jeg får denne meddelelse når jeg forsøger at sende en mail fra min outlook (jeg kan godt hente mails):

550 relay not permitted

Jeg har tjekket at e-mail indstillingerne er korrekte. Jeg bruger mail1.stofanet.dk som server til udgående post.

Jeg har netop installeret en netværksprinter - kan det evt. have noget at sige?
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2010 - 20:17 #1
og du sidder på en stofanet forbindelse?
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
02. december 2010 - 20:38 #2
Ja, det gør jeg.

Jeg installerede coputeren for nogle dage siden. Det har virket fint med at sende mails lige indtil i dag, hvor jeg fik installeret min netværksprinter.......

Jeg har også tjekket på stofas hjemmeside om der skulle være problemer - det er der ikke.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2010 - 20:56 #3
har du samme problem fra andre pc'er på dit netværk. Ellers er det svært at konkludere noget
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
03. december 2010 - 12:52 #4
Jeg har kun to pc'ere på netværket og den anden bruger jeg ikke outlook på (kun web-mail)
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
03. december 2010 - 13:16 #5
Jeg havde i øvrigt også problemer med min netværksprinter da jeg tændste den i dag. Da havde den fået en ny IP adresse, og jeg var nødt til at installere den igen. Tror jeg ´havde fået den sat op til at den skulle tildeles en ny IP adresse hver gang den blev genstartet - tror dog at det er ændret nu.

Kan det være problemet?
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
04. december 2010 - 12:17 #6
Fik selv løst problemet med at oprette email-kontoen igen (med nøjagtig de samme oplysninger)
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
15. december 2010 - 09:42 #7
Og nu virker den så ikke mere!

får igen samme fejl: 550 relay not permitted

Har prøvet at indtaste e-mail indstillingerne igen, men det hjælper ikke.

Ingen der har en god idé?