Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 11:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i Windows Vista/Media Center kan ikke starte

Hej,

Pludselig har jeg fået to problemer på min computer.

1. Problem - Windows Media Center kan ikke åbne
Når jeg åbner Windows Media Center, for at se tv, kommer den velkendte "Media Center er holdt op med at fungere"-besked.
Andet er der sådan set ikke i det.

2. Problem - Ingen lyd
Pludselig kan jeg heller ikke høre lyd fra min computer.
Under Enhedshåndtering står det hele som det skal, altså mit lydkort ligger under lydenheder, dog er der en ukendt enhed i toppen. Jeg har prøvet, at afinstallere og installere den driver jeg kunne finde på min producents hjemmeside. Dette hjalp ikke.
Nede i højre hjørne ved lyd-ikonet er der kryds over, men går jeg ind under afspilningsenheder viser den det, som den skal. Går jeg derimod ind i lydstyrke åbner den en blank boks, hvor der står: "Der er ikke installeret en lydenhed." Jeg har også prøvet at bruge Microsofts "FixIt" - hjalp heller ikke..

Dette billede viser Problemerne meget godt:
http://studsgaard.eu/acer_problem.jpg
Jeg har et rimeligt godt niveau inden for IT, så tager også fint imod komplicerede og tekniske svar.

Desuden har jeg kontaktet AcerSupport, men de mener bare, at jeg skal gendanne min pc til fabriksinstillingerne.. Dette vil jeg helst undgå.

Lidt specifikationer:
Computer: Acer Aspire 8920g
Styresystem: Windows Vista Home Premium SP2 (Lovligt)
Lydkort: Realtek ALC889

Håber der er nogen, som kan hjælpe..
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2010 - 11:25 #1
Hej og velkommen til E
Systemgendannelse til før problemet opstod?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2010 - 11:26 #3
Gendan til før problemet opstod.
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 11:41 #4
Glemte lige at skrive det også...
Dette får jeg frem, når jeg går ind under systemgendannelse..
http://studsgaard.eu/systemgendannelse.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2010 - 11:56 #5
Så må du igang med at lave en Recovery CD fylder Ca, 140Mb den kan downloades her.http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Du skal først lave en torent dovnloader. her http://www.utorrent.com/downloads
Instaler torent.hent recowery og åben den når den er downloadet brænder du den til en CD. og booter op fra starten.
der er også en vejledning på siden om hvordan du laver den iso
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 12:04 #6
Der ligger også et recovery program i Acer-systemet. Men det er helst dét jeg vil undgå.. Der kan slet ikke være andre muligheder?
Det tager jo lang tid, at sætte en computer op fra bunden..
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2010 - 12:10 #7
Det er ikke en ny opsætning der er en reparation og du mister ikke noget.
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 12:12 #8
Dvs. den reparerer bare de fejl, som måtte være i Windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2010 - 12:31 #9
Ja det er faktisk det samme som i Xp hvor man satte CDén i og kørte sfc /scannow du mister ingen data.
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 12:57 #10
Det virkede desværre ikke.
Måske har jeg en mistanke om, om det er fordi, at når jeg har afinstalleret driveren, at Vista så selv har installeret den igen ved opstart inden jeg kan nå, at installere den rigtige fil. Kan man slå den service fra?
Det er ikke nok, at slå Windows Update fra..
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 13:20 #11
Har du gule streger i enhedshåndtering  ?
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 13:35 #12
Sådan ser min Enhedshåndtering ud:
http://studsgaard.eu/enhedshaandtering.jpg
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
05. december 2010 - 18:09 #13
Jeg måtte desværre bide i det sure æble, og formatere min computer ved hjælp af recoveryprogrammet fra Acer.. Den virker nu igen.