Avatar billede j-roar-h Nybegynder
04. december 2010 - 12:38 Der er 3 kommentarer

Auto sidste update

Hej,

Jeg har et spørgsmål angående hvordan man får sin html side til automatisk at skrive den dato den sidst er opdateret.

Findes der en kode der kan gøre dette?
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 13:15 #1
java script:

<SCRIPT
LANGUAGE="JavaScript"><!-- hide script begin var m = "Page updated
" + document.lastModified; var p = m.length-8; document.writeln("<center>");
document.write(m.substring(p, 0)); document.writeln("</center>");
// End --> </SCRIPT>

Har ikke lige testet den...

Bruger du et program eller er det bare notesblok?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2010 - 13:16 #2
dette skriver navn på siden, fx
Intro er sidst ajourført 21. Sep 2004 12:56

<font size="1" face="Verdana, sans-serif" color="#808080">
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
  var Mdr=new Array(13);
  Mdr[1]="Jan";Mdr[2]="Feb";Mdr[3]="Mar";Mdr[4]="Apr";Mdr[5]="Maj";Mdr[6]="Jun";
  Mdr[7]="Jul";Mdr[8]="Aug";Mdr[9]="Sep";Mdr[10]="Okt";Mdr[11]="Nov";Mdr[12]="Dec";
  var Nutid = new Date(document.lastModified);
  var MM=Nutid.getMonth()+1;
  var MMM=Mdr[MM];
  var DD=Nutid.getDate();
  var YY=Nutid.getFullYear();
  var HH=Nutid.getHours();
  var NN=Nutid.getMinutes();
  document.write(document.title + " er sidst ajourført&nbsp;");
  document.write(DD + ".&nbsp;" + MMM + "&nbsp;" + YY + "&nbsp;" + HH + ((NN < 10) ? ":0" : ":") + NN);
</SCRIPT>
</font>
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
04. december 2010 - 15:10 #3
Tak claes57. Det virker perfekt.. Ligger du et svar?

Lige et ligge tillægsspørgsmål. Hvis jeg vil have det til at være italic, hvordan gør jeg så det? Har prøvet at tilføje font style="italic" uden hæld.