Avatar billede samzon Praktikant
04. december 2010 - 13:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Outlook 2010 vil ikke starte

Hej
Det lyder som en gammel traver, men standardløsningen 'kør Outlook.exe /resetnavpane' virker ikke.

Outlook kan ikke startes, Outlook-vinduet kan ikke åbnes, fås som begrundelse i pop-up'en.

Så spørgsmålet er, om nogen har et godt bud på en løsning?

Program: Outlook 2010
OS: Win 7, 64bit

Mange hilsner
Jens
Avatar billede promblemstilling Nybegynder
04. december 2010 - 13:44 #1
Er det en lovlig version?
Avatar billede hcma Novice
04. december 2010 - 14:02 #2
scanpst ????

søg efter den på din pc
ligger typisk her:
C:\Programmer\Microsoft Office\Office14
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2010 - 14:05 #3
Du husker at der er mellemrum mellem ...exe  /reset...

Tast Windowstast + R
Skriv outlook.exe /resetnavpane
Tast Enter

Eller:
http://support.microsoft.com/kb/2022778/da
04. december 2010 - 14:21 #4
... find den tilhørende *.PST fil og (midlertidigt) omdøb til noget andet end *.PST ...
Avatar billede samzon Praktikant
04. december 2010 - 14:24 #5
Tak for den hurtige respons...

Til Problemstilling: Ja, købt og betalt direkte hos MS.

Til HCMA: Har forsøgt scanpst - uden virkning dog.

Til Haverslev: Som nævnt indledningsvis: resetnavpane virker ikke denne gang - desværre. Forsøger om jeg kan hente noget via dit link til support.

Venlig hilsen
Jens
Avatar billede hcma Novice
04. december 2010 - 14:37 #6
tag en kopi af dine mails + kontaktpersoner o.s.v.
Re-install MS Outlook
Avatar billede samzon Praktikant
04. december 2010 - 14:44 #7
Hej

Inspireret fra et andet sted på nettet, er det nu lykkedes at få Outlook til at køre igen.
Det der tilsyneladende gjorde tricket var kommandoen:
kør -> outlook.exe /safe
Outlook åbnede, lavede noget 'regenering', var uden 'Favoritter', men var tilgængelig. Jeg lukkede umiddelbart igen for Outlook. Genstartede computeren. Genstartede Outlook, der nu åbne uden at klynke, og sjovt nok, fuldstændigt som den plejede, med 'Favoritter' o.l.

Via. haverslevs link blev jeg opmærksom på, at filen 'brugernavn'.xml er følsom og godt kan gå i stykker.
Den findes her:
C:\Users\'user'\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook
En god idé kan være at gå ind og læggen en kopi af denne i samme mappe, så man har den hvis og såfremt.

Tak for hjælpen til alle, også karise_larry, hvis råd jeg ikke nåede at følge, og fortsat god weekend.

Venlig hilsen
Jens
Avatar billede samzon Praktikant
04. december 2010 - 14:46 #8
Åh ja, point til haverslev :O)
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2010 - 14:53 #9