Avatar billede TInho Nybegynder
05. december 2010 - 15:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formatering af computer uden CD?

Hej

Jeg skal have formateret min computer, så den er så god som ny, men jeg kan ikke finde min CD til den. Dog har jeg koden.
Det er Windows XP.

Hvad gør jeg?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 16:05 #1
Du har vel 3 muligheder.

1: Kontakt Microsoft
2: Hent en "ulovlig" version og sats på din nøgle bliver godkendt.
3: Sæt dig i et hjørne og græd. :o)
Avatar billede TInho Nybegynder
05. december 2010 - 16:23 #2
Er der virkelig ikke andre muligheder?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 16:26 #3
Hvilken mulighed skulle det være?
Hvis din Windows CD er væk/i stykker, så kan de jo ikke trylles frem igen.
Og jeg tror ikke det er muligt at lave en windows install cd fra en windows computer, men jeg kunne tage fejl.
Men hvilken PC er det du har, måske du kan finde noget på producentens hjemmeside.
Avatar billede TInho Nybegynder
05. december 2010 - 16:43 #4
Motherboardet er fra Asus.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 16:59 #5
Det dur ikke til noget.
Det var mere hvis der var tale om en DELL, HP, IBM etc.. computer.
Så har de jo gerne en restore CD.
Men hvis du har smidt din originale CD væk, så vil jeg da prøve nummer 2 med det samme og ellers ringe til MS i morgen.
Avatar billede TInho Nybegynder
05. december 2010 - 17:14 #6
Hmmm, ja okay. Men tror du MS vil sende en ny?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 17:25 #7
Hvis du ved hvilken version af windows du havde, kan problemet måske løses nemmere. Det forudsætter, at du kender en eller anden, som har en windows magen til. Dvs. retail eller OEM service pack.
Gør du det, kan du bruge den, eller bare få lov til at lave en kopi.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
05. december 2010 - 18:15 #8
Det er lidt svært at formatere en pc, uden at vide hvad den skal gøre? :D

Nå, men jeg ville download en ulovlig version, som også jakob siger. (Du skal dog lige huske at finde en der er preactivated.)

Jeg tror Microsoft ville være ligeglade med at du har mistet din cd. De ville nok bare sige at du kan købe en ny for ca. 1400, som windows 7 koster,- :D
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 18:25 #9
Hvis du downloader en ulovlig windows, så sørg endelig for at scanne den grundig for virus backdoors og andet snavs. For du får nemt mere installeret, end du måtte ønske. Jeg er ikke imod disse downloads, man skal bare vide hvad man har med at gøre.
Avatar billede TInho Nybegynder
05. december 2010 - 19:50 #10
Jeg siger tak for svarene, jeg beder Jakobdo, Jornx og martiinkolle skrive, så i kan få jeres point. :)
Avatar billede TInho Nybegynder
05. december 2010 - 19:51 #11
Jeg siger tak for svarene, jeg beder Jakobdo, Jornx og martiinkolle skrive, så i kan få jeres point. :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 20:42 #12
Tak du, men jeg samler ikke på point:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 21:55 #13
#8: Jeg tror da ikke MS vil være helt afvisende. Hvis man kan fremvise valid key, så har man vel ret til at bruge en kopi!

Og du får et svar!
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
05. februar 2011 - 22:37 #14
@jakob Alt er jo relativt. Du kan jo være heldig. Men alle kan jo give dem en Key. Og hvis nu din,som du har betalt for, er blevet blacklisted. hvordan skal de så tro på dig? :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2011 - 08:29 #15
Takker for point.