Avatar billede millerbean Praktikant
06. december 2010 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET Control

Jeg har brug for en checkbox.

Bruger skal kunne søge på en sag som er Completed, NOT completed og en, hvor checkboxen ikke er "vinget af"

Det ekstra jeg skal bruge er en checkbox, som har tre forskellige "egenskaber".

Til opgaven er der mange checkbokse, men bruger vil gerne kunne lave en negering i en af dem.

Håber problemet kan forståes.
Avatar billede Syska Mester
06. december 2010 - 14:08 #1
Dvs, du vil have en checkbox som kan tage 3 værdier ?

Er det ikke nemmere med en RadioButtonList ?
Avatar billede Syska Mester
06. december 2010 - 14:09 #2
Håber det var alt du sprøger eller ellers er det bare mig der ikke forstår den sidste del af dit spørgsmål.

Negering som i noget ala exclusive or ?
Altså hvis en er valgt, kan den anden ikke vælges ?
Avatar billede millerbean Praktikant
07. december 2010 - 11:53 #3
De 3 værdier:
grøn flueben
rødt kryds
tom værdi
Avatar billede Syska Mester
07. december 2010 - 12:35 #4
Udover mine google skills ... så ved jeg ikke helt om jeg ville bruge sådan en kontrol ... ville nok stadig vælge en Radio button for at give brugeren den bedste UX.

http://www.codewrecks.com/blog/index.php/2010/02/02/three-state-checkbox-in-asp-net/

men søg efter "three state checkbox asp.net" vil nok give dig nogle muligheder for hvordan det kan laves.

mvh
Avatar billede millerbean Praktikant
24. december 2010 - 11:58 #5
buzzzz send et svar
Avatar billede Syska Mester
25. december 2010 - 11:40 #6
svar